اختلالی در اینترنت و فضای مجازی ایجاد نمی‌شود
کد خبر: 4079496
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور:

اختلالی در اینترنت و فضای مجازی ایجاد نمی‌شود

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه قرار نیست هیچ اختلالی در فضای مجازی و اینترنت ایجاد شود، گفت: چنین تصمیمی هرگز مطرح نبوده است.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: قاسم خالدی، معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور، 29 مردادماه در جلسه شورای فضای مجازی استان مازندران به حوزه امنیت در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: قرار نیست در کشور و شورای عالی فضای مجازی اختلالی در اینترنت و فضای مجازی ایجاد شود؛ هرچند پهنای باند کشور در حال پرشدن است.

وی با بیان اینکه توسعه پهنای باند چندین سال متوقف بود، گفت: در حوزه اپراتورها توسعه زیرساختی نداشتیم و شورای عالی فضای مجازی کمک می‌کند تا این توسعه رخ دهد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهار کرد: در بالاترین سطح کشور هیچ تصمیمی درباره اختلال در اپراتورها و پلتفرم‌ها گرفته نشد و چنین موضوعی در دستور کار قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ سایبری قرار داریم، گفت: جنگ تمام عیار سایبری علیه کشور وجود دارد و در این راستا باید به امنیت فضای مجازی توجه کنیم.

خالدی با اشاره به تکمیل طرح تسهیم درآمد، افزود: این طرح به زودی به صحن شورای فضای مجازی آورده می‌شود و در این طرح، اپراتورها سهم سکوها و آن‌ها سهم تولیدکنندگان محتوا را باید پرداخت کنند.

وی در خصوص اجرای طرح تسهیم درآمد، بیان کرد: اجرای طرح تسهیم درآمد موجب ایجاد انگیزه برای تولید محتوا و اکوسیستم اقتصادی در فضای مجازی خواهد شد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان اینکه یک ظرفیتی در حوزه فضای رسانه‌های خبری وجود دارد، گفت: مازندران در این حوزه رتبه پنجم را داراست و این مسئله می‌تواند برای استان موفقیت مهمی را ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha