برگزاری طرح شاخه طوبی از سوی دارالقرآن اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 4079596
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

برگزاری طرح شاخه طوبی از سوی دارالقرآن اهل‌بیت(ع)

طرح شاخه طوبی از سوی مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر ویژه مقطع سنی 7 سال به بالا در حال برگزاری است.

طرح شاخه طوبیبه گزارش ایکنا، طرح ویژه شاخه طوبی از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر ویژه مقطع سنی 7 سال به بالا در حال برگزاری است.

در این دوره از کلاس‌ها در بیش از 20 پایگاه قرآنی روستایی مناطق محروم غرب استان اصفهان بیش از ۴۰۰ نفر در رشته حفظ نیم جزء آخر جزء سی‌ام در حال یادگیری قرآن کریم هستند.

این طرح با همکاری پایگاه‌های مقاوت بسیج و با تمرکز بر حفظ تخصصی قرآن کریم و تلاوت تخصصی و اجرای برنامه‌های متنوع تفریحی و ورزشی در تابستان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

بنا بر این گزارش، دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر در پی تعهد خود مبنی بر ایجاد بیش از 110 شعبه قرآنی به صورت جهادی و رایگان، اقدام به راه‌اندازی این شعب غالباً در مناطق محروم استان‌های جنوبی کرده است.

برنامه‌ها در قالب طرح‌های مختلف اجرا می‌شوند، به طور مثال طرح سفره‌های آسمانی در ماه مبارک رمضان با تأکید بر آموزش صحیح‌خوانی نماز و اصلاح حمد و سوره و رفع اشکالات روخوانی قرآن کریم اجرا شد که در آن طرح حدود 800 نفر شرکت کردند. طرح بعدی، شاخه طوبی است که در ادامه طرح سفره‌های آسمانی است و افرادی که در طرح قبلی تقریباً به صحیح‌خوانی نسبی رسیده‌اند، الان بر حفظ قرآن تمرکز دارند، سنین 7 تا 9 سال نیم جزء آخر جزء 30، 10، 11 و 12 سال نیم جزء اول، 13، 14 و 15 سال سوره لقمان و 16، 17 و 18 سال سوره حجرات را حفظ می‌کنند، 18 سال به بالا نیز در راستای حفظ کل قرآن از جزء اول آغاز می‌کنند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی خمینی‌شهر، بلوار شهید منتظری، نبش کوچه ۸۶ واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha