نگاهی به فعالیت مؤسسه قرآنی «آسمان» سنندج
کد خبر: 4079609
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

نگاهی به فعالیت مؤسسه قرآنی «آسمان» سنندج

مؤسسه قرآنی «آسمان» یکی از مؤسسات فعال سطح شهرستان سنندج بوده که از سال 97 فعالیت خود را در زمینه آموزش قرآن در رشته‌های مختلف آغاز کرده است و امروز در تلاش برای راه‌اندازی پیش‌دبستان قرآنی است.

قرآن آموزامید طاری‌مرادی، مدیر مؤسسه قرآنی آسمان سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی آسمان یکی از مؤسسات فعال سطح شهرستان سنندج بوده که از سال 97 فعالیت خود را در زمینه آموزش قرآن در رشته‌های مختلف آغاز کرده است.

وی افزود: این مؤسسه قرآنی در قالب دو گروه بانوان و آقایان دوره‌های آموزشی قرآن خود را برای علاقمندان برگزار می‌کند که برای اثرگذاری این دوره‌های آموزشی از مربیان با تجربه و فعال سطح استان استفاده می‌کند.

مدیر مؤسسه قرآنی آسمان سنندج بیان کرد: کلاس‌های قرآنی این مؤسسه در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر، تجوید، حفظ، آموزش عربی و احکام برای علاقمندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 97 تاکنون بیش از هزار نفر قرآن‌آموز کار یادگیری قرآن در سطح این مؤسسه آغاز کرده‌اند، افزود: در هردوره آموزش قرآن بیشتر از 150 نفر در کلاس‌های قرآنی این مؤسسه شرکت خواهند کرد و هر نفر با شرکت در دوره‌های مقدماتی این مؤسسه کار یادگیری قرآن در رشته‌های دیگر را به صورت مستمر ادامه خواهد داد.

طاری‌مرادی با اشاره به اینکه این مؤسسه فعالیت خود را به صورت مهد قرآن نیز ادامه داده است، افزود: در مهد قرآن آسمان با پذیرش خردسالان کار آموزش قرآن برای آنان آغاز می‌شود.

وی به استقبال خانواده‌ها از مهدهای قرآن افزود: در این مهد قرآن تلاش شده تا بنا به استعداد کودکان خردسال کار آموزش قرآن با حفظ قرآن انجام شود.

مدیر مؤسسه قرآنی آسمان سنندج با تأکید بر اینکه کرونا ضربه مهلکی بر فعالیت مؤسسات قرانی سطح استان کردستان که بیشتر به صورت اجاره‌ای اداره می‌شوند، زد، افزود: در دوران کرونا به دلیل عدم استقبال مردم از کلاس‌های قرآن تعدادی از مؤسسات قرآنی سطح شهر را به تعطیلی کشاند.

وی با اشاره به اینکه حضور در کلاس‌های قرآن نیاز به انگیزه وتشویق دارد، افزود: در این راستا با برگزاری مسابقات قرآنی برای شرکت‌کنندگان به ویژه خردسالان زمینه ایجاد انگیره و جذب آنان را فراهم می‌آوریم.

طاری‌مرادی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن، کلاس خانواده و هدفگذاری، خودشناسی برای ساختن آینده، دف‌نوازی و خوشنویسی را با هدف ایجاد انگیزه و رغبت بین علاقمندان برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در فصل تابستان کار حفظ جزء 30 و جزء 29 برای خردسالان برگزار خواهد شد که کودکان کردستانی در این زمینه بسیار موفق هستند.

مدیر مؤسسه قرآنی آسمان سنندج با اشاره به اینکه پیش‌دبستان قرآنی در تمام استان‌های کشور فعال است، اظهار کرد: تعداد پیش‌دبستان‌های قرآنی در استان کردستان بسیار محدود بوده است لذا این مؤسسه در برنامه‌های آتی خود اقدام به دریافت مجوز راه‌اندازی پیش‌دبستانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مؤسسه به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از سوی سازمان دارالقرآن کریم اعطا خواهد شد، بیان کرد: در این مؤسسه دوره‌های آموزشی پیش دبستانی قرآنی با حضور اساتید توانمند و مجرب زندی، مهناز حسینی و گلاله زاهدی برگزار خواهد شد.

طاری‌مرادی با بیان اینکه کلاس‌های تفسیر قرآن این مؤسسه در طول سال به صورت حضور و مجازی برگزار می‌شود، افزود: مربی دوره‌های تفسیر را استاد حیدر الماسی برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه دوره صرف و نحو ویژه بانوان سنندجی بوده که با حضور گرم شرکت‌کنندگان و اساتید مجرب این مؤسسه برگزار می‌شود، افزود: دوره‌های حفظ قرآن به صورت یک روز در میان در این مؤسسه قرآنی برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه قرآنی آسمان در پایان یادآور شد: این مؤسسه بدون هیچ چشمداشتی از فردی یا ارگانی فعالیت خود را به صورت مستمر انجام داداه است اما انتظار داربم در قبال این امر ارگان‌های  ذیربط حداقل در اعطای مجوز نهایت همکاری و مساعدت را با ما داشته باشند.

انتهای پیام
captcha