سهميه 25 درصدی برای حجاج ساکن عربستان
کد خبر: 4079846
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
در حج آینده اختصاص می‌یابد؛

سهميه 25 درصدی برای حجاج ساکن عربستان

روزنامه دولتی عربستان می‌گوید که این کشور برای حج تمتع سال آینده سهمیه 25 درصدی برای حجاج 65 سال به بالا اختصاص می‌دهد.

حج تمتع

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، وزارت حج و عمره عربستان در اول ماه صفر برابر با 29 اوت در این کشور، ثبت نام برای سهمیه حجاج داخل این کشور را آغاز می‌کند و برای اولین بار بر خلاف معمول سال‌های گذشته از سامانه جدید الکترونیکی برای ثبت نام استفاده می‌شود.

این روزنامه آورده است: وزارت حج و عمره عربستان روز پنجشنبه با شورای هماهنگی استقرار حجاج داخلی و نمایندگان راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی برای ثبت نام حجاج تشکیل جلسه داده تا درباره سازوکار ثبت نام حجاج  داخلی به عنوان بخشی از مقدمات اولیه این وزارتخانه برای موسم حج آینده رایزنی کنند.

به گفته این روزنامه در سامانه جدید با نام «اقتصادی 2 » قرار است محل اسکان حجاج در موسم حج آینده در خارج از سرزمین منا باشد و قرعه‌کشی الکترونیکی انتخاب حجاج هم لغو شود. بر اساس این مکانیسم، حجاج می‌توانند مستقیماً در این مرکز ثبت‌ نام کنند و 25 درصد از ظرفیت هم برای حجاج بالای 65 سال فراهم است.

این سازوکار شامل این بود که پرداخت هزینه‌های برنامه‌ریزی شده قبل از تاریخ 24 دسامبر در دو قسط خواهد بود به طوری که پرداخت اول تا 72 ساعت پس از ثبت نام و پرداخت دوم تا 24 دسامبر امکان‌پذیر است.

به گفته این منبع، پس از این تاریخ، هزینه‌ها به صورت یکجا و ظرف مدت 72 ساعت پس از ثبت نام پرداخت می‌شود، مشروط بر اینکه مبالغ از تاریخ 23 ژانویه به شرکت‌ها با توجه به درصدهای تعیین شده توسط وزارتخانه واریز شود.

امسال بر خلاف همیشه عربستان برای زوار شرط سنی قرار داد و افراد بالای ۶۵ سال اجازه حضور در حج را نداشتند.

وزارت حج عربستان سعودی تعداد حجاج حج گذشته را بالغ بر ۹۱۶ هزار نفر اعلام کرده و گفته بود که ۸۵ درصد آنها از خارج از عربستان مشرف شدند.

این وزارتخانه گفته بود که با توجه به شاخص‌های بهداشت جهانی(در خصوص وضعیت همه‌گیری کرونا) عربستان سعودی یک برنامه تدریجی برای دو برابر شدن تعداد حجاج در سال‌های آینده دارد.

انتهای پیام
captcha