اعلام زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن خوزستانی
کد خبر: 4079945
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

اعلام زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن خوزستانی

آزمون مرحله دوم اعطای مدرک به حافظان قرآن در خوزستان سوم و چهارم شهریور در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی حافظان قرآنسیده‌مریم موسوی‌زاده، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری آزمون مرحله دوم ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم داد و گفت: آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی است که با شرکت 178 حافظ قرآن در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این آزمون سوم و چهارم شهریور در دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد. 120 نفر از شرکت کنندگان‏ این آزمون، خانم و 58 نفر آقایان هستند.

گفتنی است؛ با توافق حجت الاسلام سعید حردانیان، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان، برگزاری این آزمون به اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان واگذار شده است. 

بنا بر اعلام سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی از ۱ تا ۲۰ شهریورماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

در این دوره برخلاف سال‌های گذشته تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می‌شود و این سازمان صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمون‌ها را بر عهده دارد.

در مجموع ۱۰۰۷۴ نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۶۷۳ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راه‌یابی به مرحله دوم شده‌اند. شرکت‌کنندگان در سه مقطع ۱۰ جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهی‌نامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد.

افرادی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب کنند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد شرکت کنند. زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha