آغاز نام‌نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به بیت‌الاحزان
کد خبر: 4080116
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آغاز نام‌نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به بیت‌الاحزان

نام‌نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برای سال تحصیلی 1401-1402 آغاز شد.

نام‌نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع)به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از آغاز نام‌نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) این مؤسسه برای سال تحصیلی 1401-1402 خبر داد.

وی گفت: یکی از مزایایی که در قانون برای حافظان کل قرآن در نظر گرفته شده است و بسیاری از حافظان از آن بی‌اطلاع هستند، امکان اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اضافه کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1375، تمامی حافظان کل قرآن که آشنا با ترجمه و تفسیر، علوم قرآنی و دروس اختصاصی در سطح کارشناسی این رشته و دارای مدرک حفظ سازمان دارالقرآن الکریم باشند، می‌توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کسب حد نصاب لازم مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مؤسسه بیت‌الاحزان از سال‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی دوره‌های یکساله آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کرده است که در چند سال اخیر با عنوان دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.

عضو شورای ارزیابی حافظان قرآن درباره برنامه‌های این دوره گفت: در دوره مذکور علاوه بر تدریس دروس کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث توسط استادان مجرب، حافظان به تثبیت محفوظاتشان نیز می‌پردازند و چنانچه هنوز مدرک حفظشان را از سازمان دارالقرآن نگرفته باشند، در طول دوره در آزمون اعطای مدرک این سازمان هم شرکت می‌کنند و در پایان دوره با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند و در صورت کسب حد نصاب لازم، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث خود را دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به موفقیت این دانشسرا در سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه همه ساله شاهد قبولی درصد بالایی از قرآن‌آموزان این مرکز در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث هستیم تا جایی که در سال گذشته و سال جاری تعداد بالایی از حافظان که سنین پایینی داشتند، موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود قبل از اتمام تحصیلات دبیرستان شدند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان افزود: در دین اسلام و کلام بزرگان، همواره بر علم‌آموزی تأکید بسیاری شده است و چه علمی بهتر از علوم قرآنی و چه کسی جهت علم‌آموزی بهتر از حافظ قرآن؟ لذا به همه حافظان عزیز توصیه می‌کنیم این فرصت ویژه را از دست ندهند و با حضور در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) راه چهارساله را در یک سال طی کنند.

شاهسونی یادآور شد: ثبت‌نام دانشسرای باقرالعلوم(ع) برای سال تحصیلی پیش رو ویژه حافظان بانو از طریق پایگاه اینترتی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir آغاز شده است و تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha