برگزاری بخش دوم جشنواره سراسری قرآن دانشگاه فرهنگیان در لرستان
کد خبر: 4080177
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

برگزاری بخش دوم جشنواره سراسری قرآن دانشگاه فرهنگیان در لرستان

بخش دوم سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان طی روزهای 14 تا 17 شهریورماه به میزبانی استان لرستان برگزار می‌شود.

محمد عربان کارشناس قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش ایکنا، سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در دو بخش برنامه‌ریزی شده است. بخش اول این رویداد خردادماه امسال به میزبانی استان گیلان و در رشته‌های مربوط به بخش حفظ و قرائت قرآن در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

بخش دوم این جشنواره نیز در رشته‌های گروهی (شامل رشته‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، سرود، تئاتر عروسکی، نمایشنامه‌خوانی)، نوآوری قرآنی (ایده‌شو)، مداحی و معارفی(شامل 11 رشته) طی روزهای 14 تا 17 شهریورماه و به میزبانی استان لرستان برپا می‌شود.

محمد عربان، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار جشنواره در دو بخش مجزا و به میزبانی دو استان برگزار می‌شود، در مورد دلایل اجرای مسابقات به این صورت، بیان کرد: با توجه به شرایطی که در دوران کرونایی وجود داشت و تمایل به برگزاری مسابقات به صورت حضوری و نیز جلوگیری از حضور بیش از حد شرکت‌کنندگان، ستاد عالی جشنواره تصمیم گرفت تا امسال برای اولین بار مسابقات را در دو بخش مجزا برپا کند.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در ادامه به اضافه شدن رشته مداحی برای اولین بار به این جشنواره اشاره و تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رشته مداحی به صورت ویژه به مسابقات اضافه شده است. رقابت‌های این رشته در مرحله اول به صورت مجازی برگزار شد و برگزیدگان به صورت حضوری در استان لرستان حضور خواهند یافت.

وی اظهار کرد: رشته‌هایی که به صورت حضوری برگزار می‌شود رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و مداحی به صورت حضوری و سایر رشته‌ها نیز به صورت غیرحضوری در استان لرستان داوری می‌شود و برگزیدگان این رشته‌ها در روز اختتامیه در استان لرستان حضور خواهند یافت.

عربان در ادامه درباره میزان مشارکت دانشجومعلمان در این دوره از جشنواره گفت: در بخش دوم حدود هزار نفر مشارکت داشته‌اند، اما برگزیدگانی که به مراسم اختتامیه دعوت می‌شوند حدود 300 نفر خواهند بود. ضمن اینکه آمار کلی جشنواره سی و دوم بالغ بر 10 هزار نفر شده است.

یادآور می‌شود دانشگاه فرهنگیان امسال به عنوان میزبان سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که با حضور برگزیدگان جشنواره‌های داخلی دستگاه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود. انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha