حکم حبس 10 ساله برای امام جماعت مسجدالحرام صادر شد
کد خبر: 4080309
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
در پی انتقاد از اداره کل سرگرمی عربستان سعودی؛

حکم حبس 10 ساله برای امام جماعت مسجدالحرام صادر شد

سازمان دموکراسی در جهان عرب از صدور حکم 10 سال زندان برای صالح آل طالب، امام جماعت مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، سازمان دموکراسی در جهان عرب در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: دادگاه تجدیدنظر کیفری در ریاض، شیخ صالح آل طالب، امام جماعت مسجدالحرام مکه را به 10 سال حبس محکوم کرده است؛ این حکم در حالی صادر شده که او پیشتر حکم برائت خود را دریافت کرده بود.

حساب کاربری زندانیان عقیدتی (معتقلی الرأی) هم که به صورت تخصصی اخبار مربوط به بازداشت‌شدگان سعودی را پوشش می‌دهد، این خبر را تأیید کرد و نوشت: برای ما تأیید شده است که دادگاه تجدیدنظر، حکم آزادی شیخ صالح آل طالب، امام مسجد الحرام مکه را لغو و او را به 10 سال زندان محکوم کرده است.

مقامات سعودی دکتر صالح آل طالب را در آگوست 2018 به عنوان بخشی از یک موج دستگیری‌ها که تعدادی از وعاظ و شخصیت‌های برجسته این کشور را شامل می‌شد، دستگیر کردند.

دستگیری دوباره وی پس از انتشار یک فایل صوتی از وی صورت گرفت که در آن از گسترش مهمانی‌های اداره سرگرمی عربستان و اختلاط بین زن و مرد انتقاد کرده هبود.

در این فایل صوتی شیخ صالح آل طالب، خطاب به همگان فریاد زده و می‌پرسید: ای مسلمانان، چه چیزی شما را تغییر داد که ما در مکان‌های تفریح ​​و شادی ازدحام جمعیت را دیدیم؟ ای مسلمانان چه چیزی شما را تغییر داد که در تئاترها و مهمانی‌ها، زن و مرد را در کنار هم می‌بینیم؟ ای مسلمانان چه شد که زنان و دخترانی را می بینیم که دوشادوش مردان جوان می‌رقصند؟ ای مسلمانان چه بر سر شما آمده، دل‌هایتان سخت شده، احساساتتان خشک شده و تغییر کرده و بر اجساد کشته‌شدگانی می‌رقصید که از دین و مقدسات و کشورتان دفاع کرده‌اند؟ ای مسلمانان چه شد که گروهی از شما به مساجد هجوم آوردند، نه برای اینکه در آن نماز بخوانند، بلکه برای بالارفتن از مسجد و تماشای آواز فاسقان و رقص و پایکوبی احمق‌ها؟

انتهای پیام
captcha