تونس، مبادله تجاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
کد خبر: 4080594
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

تونس، مبادله تجاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

وزارت بازرگانی و توسعه صادرات تونس گزارش‌های منتشر شده درباره وجود مبادلات تجاری بین این کشور و رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، وزارت بازرگانی و توسعه صادرات تونس، ضمن تکذیب هرگونه مبادله تجاری با رژیم صهیونیستی، بر پایبندی این کشور به مفاد و اصول تحریم اسرائیل از سوی کشورهای عربی در چارچوب توافق‌های مربوطه در اتحادیه عرب تأکید کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد: تونس از سال 1990 به موافقت‌نامه تعرفه و تجارت (GATT) پیوسته است و در قبال رژیم صهیونیستی، بر اساس مفاد ماده 35 این موافقت‌نامه عمل می‌کند.

وزارت تجارت و توسعه صادرات تونس تصریح کرد که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی هماهنگ با ساختارهایی که تونس به آن ملزم شده است، کار می‌کند.

این وزارتخانه تأکید کرد: طبق حکم صادر شده از سوی وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، هر گونه تعامل با شرکت‌های حمل و نقل خارجی که ثابت شود اصول و مفاد مربوط به تحریم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی را نقض کرده‌اند، ممنوع است.

پیشتر سایت «کوم ترید»، وابسته به سازمان ملل متحد، در گزارشی اعلام کرده بود که حجم مبادلات تجاری بین تونس و اسرائیل، 29 میلیون دلار است.

به نوشته این سایت، تونس از اسرائیل لوازم الکترونیکی، روغن‌های حیوانی و گیاهی، ساعت و تجهیزات پزشکی وارد کرده و در مقابل اسرائیل هم لباس و مواد غذایی از تونس وارد می‌کند.

پیش از این، محمد علی الفرشیشی، سخنگوی وزارت بازرگانی تونس، وجود هرگونه مبادلات تجاری رسمی بین تونس و اسرائیل را تکذیب کرد و توضیح داد: شریک اول تونس، اتحادیه اروپا است، بنابراین این شریک می‌تواند کالاهای تونس را به اسرائیل بفروشد و تونس مسئول این موضوع نیست.

انتهای پیام
captcha