تحقق اقتصاد مقاومتی در کردستان مستلزم توسعه گردشگری است
کد خبر: 4080823
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

تحقق اقتصاد مقاومتی در کردستان مستلزم توسعه گردشگری است

استاندار کردستان گفت: توسعه طرح‌های گردشگری با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی فراوان در استان منجر به تولید، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

بازدید از مجتمع گردشگری پل میرخان نگل

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان دیروز، سوم شهریورماه در بازدید از مجتمع گردشگری پل میرخان روستای نگل، اقدامات انجام شده در این منطقه را قابل تحسین خواند و اظهار کرد: احداث این مجتمع در استان گردشگرپذیر کردستان و روستای تاریخی نگل از اهمیت بالایی برخوردار است و با استفاده از ظرفیت آن می‌توان در راستای رونق گردشگری و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کرد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت در مباحث اقتصادی و رسیدن به رشد و توسعه استان، توجه به‌ سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان از استان‌های با اقتدار در بحث امنیت است و این مسئله می‌تواند در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد زمینه جذب سرمایه‌گذاران و همچنین حضور گردشگران را بیش از پیش فراهم کند.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری رشد اقتصادی را به‌دنبال دارد

یعقوب گویلیان، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های اصلی اقتصادی استان است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی را به‌دنبال دارد.

وی افزود: مجتمع گردشگری پل میرخان یکی از بزرگترین مجتمع‌ها و پروژه‌های زیرساختی در حوزه گردشگری استان است که در جوار روستای تاریخی نگل و در محور منظر فرهنگی هورامان احداث می‌شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: این مجتمع در بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای، زیپ‌لاین، رافتینگ، ایگل، رستوران، آلاچیق، شهربازی و هشت واحد اقامتی احداث می‌شود.

وی افزود: این پروژه از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در صورت تکمیل و راه‌اندازی، سهم زیادی از جذب گردشگر را به خود اختصاص خواهد داد.

گویلیان یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی، دفاع مقدس و ...، از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این بخش به‌صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha