برنامه مسجد «یورک» انگلیس برای استقبال از غیرمسلمانان
کد خبر: 4081052
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

برنامه مسجد «یورک» انگلیس برای استقبال از غیرمسلمانان

مسجد و مرکز اسلامی شهر «یورک» در انگلیس با اجرای برنامه‌های متنوع قصد دارد با میزبانی از غیرمسلمانان آنها را با دین اسلام آشنا کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از یورک پرس، مسجد و مرکز اسلامی شهر یورک در شمال شرق انگلیس درهای خود را برای جامعه محلی باز می‌کند تا غیرمسلمانان با دین اسلام و سبک زندگی مسلمانان آشنا شوند.

این برنامه قرار است روز شنبه، 3 سپتامبر (12 شهریور) از ساعت 14:30 تا 17:30 به وقت محلی برگزار شود. 

این نخستین برنامه پذیرایی از غیرمسلمانان پس از همه‌گیری کرونا  و بخشی از ابتکار «از مسجد من دیدن کنید» در سراسر بریتانیاست که سالانه توسط شورای مسلمانان بریتانیا برگزار می‌شود.

در قالب این طرح، بیش از 250 مسجد در سراسر این کشور درهای خود را در آخر هفته باز می‌کنند تا به همزیستی همسایگان کمک کنند.

نظرسنجی YouGov که در سال 2018 انجام شد نشان داد که 70 درصد از مردم هرگز به عبادتگاهی غیر از محل عبادت خود مراجعه نکرده‌اند.

محمد سعید دوبا، تولیت این مسجد، گفت: ما می خواهیم از جامعه محلی یورک استقبال کنیم و همه را گرد هم بیاوریم تا در مورد زندگی روزمره یک مسلمان بیاموزیم و نشان دهیم که در داخل مسجد چه می‌کنیم. ما می‌خواهیم به ترویج درک متقابل با مردم، پاسخ به سؤالات رایج و مبارزه با سوء تفاهم‌ها کمک کنیم. البته مردم همیشه در هر روز و در هر زمانی از مسجد استقبال می‌کنند.

مهمانان در اطراف مسجد گشت و گذار خواهند کرد و سخنرانان در مورد اسلام سخنرانی خواهند کرد. همچنین نمایشگاهی در مورد دیدگاه اسلام درباره حضرت عیسی(ع) و جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

غرفه‌های فرهنگ اسلامی، از جمله غرفه «چگونه با حجاب خوش‌پوش باشیم»، تزئینات با استفاده از حنا، نوشیدنی‌ و برنامه‌های خاص کودکان وجود خواهد داشت.

یکی از نمازگزاران در مسجد که به گروه زنان تازه مسلمان کمک می‌کند، گفت: به نظر من مردم باید بیایند، چه افرادی با دین متفاوت باشند و چه بی ایمان. حتی اگر به اسلام یا به طور کلی به دین علاقه ای نداشته باشند ما پذیرای آنها هستیم زیرا مردم اغلب تصورات غلطی در مورد معنای مسلمان بودن دارند. وی افزود: من فکر می‌کنم برای ما مهم است که فضا و فرصتی را فراهم کنیم تا به سؤالات پاسخ دهیم.

در ماه آوریل گذشته مراسمی با عنوان «افطار وحدت» در این مرکز برگزار شد که بیش از 400 نفر در آن شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha