طرح «باران برکت» در کرمانشاه اجرا می‌شود
کد خبر: 4081103
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

طرح «باران برکت» در کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح باران برکت در استان با محور کانون‌های مساجد، گفت: این طرح با هدف توانمندسازی و مهارت‌افزایی بچه‌های مسجد اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاهحجت‌الاسلام افشین کلات‎‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از آغاز شدن طرح باران برکت در استان با محور کانون‌های مساجد خبر داد و اظهار کرد: طرح باران برکت از طرح‎‌های استانی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه است که با استفاده از ظرفیت‌های استان فعالیت آن آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به بحث بیکاری و دغدغه استان در بحث اشتغال طرح یاد شده به صورت پایلوت در کرمانشاه آغاز شده و در مسیر آماده‌سازی و خلاق‌سازی نیرو‌های مردمی در مسیر اشتغال گام برمی‌دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: طرح کشوری باران برکت در ۱۰ کانون مسجد این استان آغاز به کار کرده و بر وضعیت بیکاری و ارائه طرح در زمینه اشتغال جوانان متمرکز شده است.

وی با اشاره به شاخصه‌های این طرح، افزود: قرار گرفتن مساجد به عنوان محور اجرایی کردن طرح همچنین کم هزینه بودن آن از شاخصه‌های این طرح است. عموم مردم می‌توانند از آموزش‌های طرح بهره‌مند شوند و برای گسترش گستره این طرح با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی رایزنی شده است.

حجت‌الاسلام کلات‎‌پور به اجرای طرح «مهارت‌افزایی آموزش ابتدایی» در استان کرمانشاه با محوریت کانون‌های مساجد اشاره و اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال برگزار می‌شود و افرادی که در این دوره‌ها شرکت کنند پس از کسب دوره و کسب قبولی و اخذ مدرک به عنوان مربی و معلم در مدارس و مهد‌های کودک به کارگیری می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه یادآور شد: این دوره‌ها از اول شهریورماه در دو نوبت صبح و عصر آغاز شده که پس از پایان دوره به افراد شرکت‌کننده در طرح گواهی معتبر کشوری اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha