آیت‌الله ناصری سلوک اخلاقی را در کنار علوم اسلامی تلمذ و نهادینه کرد
کد خبر: 4081141
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

آیت‌الله ناصری سلوک اخلاقی را در کنار علوم اسلامی تلمذ و نهادینه کرد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

ایشان از علمایی بودند که تحصیلات خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگان آن حوزه گران‌سنگ گذراندند و در کنار معارف و علوم اسلامی سلوک معنوی و اخلاقی را به‌خوبی  تلمذ و در وجودشان نهادینه کردند.

حوزه علمیه اصفهان مفتخر است که سال‌های متمادی آن استوانه علم و اخلاق را در برداشت و علما، اساتید، طلاب، جوانان و مردم شریف و مؤمن اصفهان و همچنین همه آحاد مردم ایران اسلامی بهره‌های وافری از علم و نصایح او بردند.

اینجانب ارتحال آن فقید سعید را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم عج و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان خصوصاً حوزه علمیه، علما، اساتید، بزرگان و مردم شریف اصفهان و نیز به بازماندگان محترم و فرزندان فاضل ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات را برای آن عالم فقید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

گفتنی است، آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، استاد اخلاق دیروز، 4 شهریور در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی در سال ۱۳۰۹ در اصفهان چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس آن را در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد.

در چهارده سالگی با مهاجرت پدرش به نجف اشرف راهی نجف شد. بعد از سه سال، پس از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت و وارد مدرسه صدر نجف شد.

او در طول سال‌های عمر بابرکتش به تربیت اخلاقی مردم و بیان فضائل و محبت امام عصر(عج) مشغول بود و این کار را سال‌های طولانی در مسجد کمرزرین اصفهان انجام می‌داد.

انتهای پیام
captcha