طرح‌های فرهنگی در اردکان حمایت می‌شود
کد خبر: 4081451
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

طرح‌های فرهنگی در اردکان حمایت می‌شود

شهردار اردکان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در اولویت این نهاد قرار دارد گفت: طرح‌های ارزشمند در حوزه فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

طرح‌های فرهنگی در اردکان حمایت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، احمدرضا متألهی، شهردار اردکان در جمع خبرنگاران مرکز استان و شهرستان اردکان به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه خسارات سیل مردادماه اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمام مسیرها پاکسازی و سدهای اطراف مورد بازدید قرار گرفت و اقدامات لازم در شهر انجام شده بود.

وی ادامه داد: مسیل‌ها نیز با کمک فرمانداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی و … آزاد شده بود و به جز خرانق که بارش شدیدی داشتیم، خسارت جدی به شهر اردکان وارد نشد. 

شهردار اردکان در پاسخ به سوال دیگر ایکنا در زمینه اقدامات این نهاد در مباحث فرهنگی نیز گفت: برنامه‌های فرهنگی در اولویت این شهرداری قرار دارد، معتقد هستم در سال‌های اخیر که اردکان به سمت صنعتی شدن پیش رفته است، از آنچه ظرفیت اردکان در زمینه شهر فرهنگی علم و ادب و یا به عنوان یونان کوچک نامیده می‌شود، فاصله گرفته و لذا باید بیش از پیش در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد. در این راستا هر طرح ارزشمند بویژه در حوزه فرهنگی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ستارگان سخن در سه بخش اجرا، سخنرانی و گویندگی گفت: این حشنواره به همت شهرداری و با هدف کشف استعدادهای برتر و تشویق فعالان این عرصه به صورت ملی اجرایی شد.

شهردار اردکان در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه بافت تاریخی اردکان از نظر تاریخی، قدمت چندانی ندارد اما به عنوان بافت منسجم و زنده یک بافت منحصر به فرد است گفت: در تلاش هستیم بناهای تاریخی و البته مواهب و جاذبه‌های طبیعی این شهر را به صورت تک به تک، برای ثبت ملی و حتی جهانی، آماده کنیم.

متألهی با اشاره همزیستی مسالمت‌آمیز با ادیان در این شهر به عنوان ظرفیت گردشگری از تدوین کتاب گردشگری و اقدامات انجام شده در زمینه ثبت ملی کاربافی خبر داد و گفت: در زمینه طرح تفصیلی با توجه به اینکه این طرح جوابگو نیست لذا برنامه جامع در اولویت قرار دارد که ان شاءالله تا یک یا دو ماه آینده آماده می‌شود. 

مسعود نوریان اردکانی، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این نشست نگاه ویژه به مباحث فرهنگی را از اولویت‌های این شورا دانست و اظهار کرد: برنامه‌ها با رویکرد محله‌محوری برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

وی تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان شهر، تجلیل از مفسر و حافظان قرآن کریم، اجرای برنامه‌های مناسبتی و ...را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: برنامه‌هایی ویژه کودکان از جمله قصه گویی، کتابخوانی و... نیز در حال برگزاری است و البته برنامه‌هایی به صورت هفتگی در میادین شهر اجرایی می‌شود.

نوریان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه خانواده و جمعیت گفت: در این زمینه از ظرفیت نخبگان و اساتید مجرب در اجرای برنامه‌ها بهره‌مند خواهیم شد و البته برنامه‌های گفت‌وگو محور نیز در دستور کار بوده و با بهره‌مندی از این ظرفیت اجرایی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان اجرای طرح اردکان پلاس به منظور جمع‌آوری هدفمند پسماند خشت اول را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در منطقه ای از شهر اجرایی شده و طبق پایش‌های صورت گرفته نتیجه مطلوب حاصل و ان شاءالله در سطح شهر اجرایی می‌شود.

هاتفی، معاون خدمات شهری شهرداری اردکان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه پیشگیری از سیل گفت: وقوع سیلاب در اطراف اردکان رخ داد اما از روزهای قبل با توجه به هشدارهای هواشناسی رودخانه فصلی لایروبی شد و پایش و نظارت قبل از سیل و در زمان وقوع سیل لحظه به لحظه صورت می‌گرفت البته دو نقطه شهر اردکان آسیب‌پذیر است که مسیر به سمت بیمارستان ضیایی و مسیر به سمت فلکه وحدت که هر دو مسیر مربوط به مسیری است که از میبد به سمت اردکان می‌رسد که در نهایت کنترل شد.

 

انتهای پیام
captcha