نقض حاکمیت موقوفات اسلامی با پایکوبی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4081459
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
مدیر مسجدالاقصی تأکید کرد:

نقض حاکمیت موقوفات اسلامی با پایکوبی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی

مدیر مسجدالاقصی نسبت به اقدامات و تخلفات پلیس اسرائیل و همراهی آن با شهرک‌نشینان متجاوز به این مسجد هشدار داد و گفت: پایکوبی و آوازخوانی صهیونیست‌ها در این مسجد، تجاوز و نقض حاکمیت موقوفات اسلامی است که تحت حاکمیت اردن قرار دارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی در سخنانی درباره ورود شهرک‌نشینان صیهونیست به مسجدالاقصی گفت: یک گروه 40 نفره از شهرک‌نشینان افراطی به مسجدالاقصی وارد شده و با رسیدن به منطقه شرقی مسجدالاقصی اقدام به پایکوبی و آوازخوانی کردند و پس از آنکه پلیس آن‌ها را بیرون کرد، بار دیگر گروهی از شهرک‌نشینان به بهانه اینکه تخلفی مرتکب نخواهند شد، وارد مسجدالاقصی شدند.  

شیخ الکسوانی افزود: ورود به مسجدالاقصی، از هر کدام از درهای آن که باشد، ممنوع است. این مسجد یک مسجد اسلامی است که قابل تقسیم و مشارکت نیست.

مدیر مسجدالاقصی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری آنچه که امروز در مسجدالاقصی رخ داد تأکید کرد تا از تکرار اینگونه اقدامات جلوگیری شود.

وی بیان کرد که آنچه اتفاق افتاده، تجاوز و نقض حاکمیت موقوفات اسلامی است که تحت حاکمیت اردن قرار دارد و تخلفی آشکار از سوی پلیس و تندروها در مسجدالاقصی محسوب می‌شود.

شیخ الکسوانی تصریح کرد: رفتار پلیس با هدف تحریک فلسطینی‌ها و اهالی قدس انجام شده است.

انتهای پیام
captcha