620 هزار یزدی سهام عدالت دریافت می‌کنند
کد خبر: 4081821
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹

620 هزار یزدی سهام عدالت دریافت می‌کنند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه بیش از 620 هزار نفر در استان سهام عدالت دریافت می‌کنند گفت: تمام سهامداران سهام عدالت سود سال 99 و 1400 را دریافت کرده‌اند.

620 هزار یزدی سهام عدالت دریافت می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دهقان‌منشادی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد، 7 شهریورماه در نشست خبری مدیران استانی وزارت اقتصاد با خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته از مجموع هفت هزار ملک دولتی در استان، 700 ملک دولتی ساماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 22 ملک مازاد دستگاه‌های دولتی در استان فروخته شده است گفت: تاکنون 70 ملک مازاد دیگر شناسایی شده و 54 مجوز فروش دریافت کردیم. البته منابع فروش اموال دولتی به داخل استان بر می‌گردد.

دهقان‌منشادی با اشاره به اینکه این اداره کل بر فعالیت اقتصادی 26 نهاد غیردولتی نظارت مالی دارد افزود: بیش از 23 هزار میلیارد ریال ارزش مطالبات دستگاه‌های استان یزد در طول یک سال گذشته بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 34 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در هفت پروژه جذب شده است بیان کرد: این سرمایه‌گذاران از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و اتریش هستند.

دهقان‌منشادی با اشاره به اینکه در استان یزد بیش از 620 هزار نفر سهامدار سهام عدالت هستند گفت: تمام سهامداران سهام عدالت سود سال 99 را دریافت کرده‌اند.

محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: در یکسال اول فعالیت دولت سیزدهم 3  میلیون و 213 هزار تن کالا به ارزش بیش از 491 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 2 و از نظر ارزش 11 درصد افزایش را نشان می دهد.
 
وی ادامه داد: در همین مدت بیش از 104 هزارتن کالا به ارزش تقریبی ۲۷۰ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 29 و از حیث ارزش 22 درصد رشد داشته است.

سلمانی با اشاره به اینکه در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ میزان صادرات استان در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ از نظر وزنی رشد ۱۱ درصدی و از نظر ارزی رشد ۱۸ درصدی داشته است گفت: همچنین میزان واردات استان در شهریورماه ۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، از نظر وزنی ۲۹ درصد و از نظر ارزش ارزی ۲۲ درصد و از نظر ارزش ریالی ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان یزد را مربوط به کاشی و سرامیک، محصولات فولادی، شیشه ساختمانی و شیشه مظروف اعلام کرد و گفت: بیشترین کشورهای هدف صادراتی استان یزد، کشورهای عراق، چین، هلند، ایتالیا، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارات، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و عمان است.

سلمانی، عمده کالاهای وارداتی استان یزد را نیز شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، ماشین آلات و قطعات یدکی، ضایعات کاغذ و مقوا، گوشت مرغ و ... اعلام کرد.

علی محمدزمانی، مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: در سه ماه پایانی سال گذشته، حجم زیادی از کالاها که اغلب آنها با شرایط نامناسبی نگهداری می‌شد، تعیین تکلیف شدند.

زمانی با بیان اینکه حدود ۱۷۰ پرونده مربوط به سنوات قبل بود که رسیدگی به آنها بسیار زمان بر بود، افزود: اغلب این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده و تنها تعدادی از پرونده‌های مربوط به ماینرها بلاتکلیف مانده است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: در مجموع بیشترین حجم اموال تملیکی بلاتکلیف استان یزد مربوط به ماینر و خودرو است.

محمدرضا میررحیمی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز در این نشست با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوج‌های زیر ۲۳ و ۲۵ سال به ۱۵۰ میلیون تومان، عنوان کرد: تا پایان مرداد امسال ۴۹۶۲ فقره وام ازدواج به مبلغ جمعاً ۷۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده و استان در این زمینه با عملکرد ۹۴ درصدی رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان این که تسهیلات فرزندانی از ششم اردیبهشت ماه ابلاغ شده است، گفت: براساس این طرح فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، سه ساله دوم ۴۰ میلیون تومان، چهار ساله سوم ۶۰ میلیون تومان، پنج ساله چهارم ۸۰ میلیون تومان و برای فرزند پنجم به بالا ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله دریافت می‌کنند. در همین راستا تا پایان مردادماه ۷۳۶۰ فقره وام به مبلغ ۳۶۳ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

وی با بیان این که امسال تاکنون ۷۸ فقره وام به دانش بنیان‌ها به مبلغ ۴۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است بیان کرد: در سال گذشته ۸۳.۵ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده ولی خوشبختانه از مجموع سه هزار میلیارد تومان تاکنون ۱۴.۴ درصد محقق شده است.

وی از پرداخت ۳۸۸ فقره وام در بخش نهضت ملی مسکن به مبلغ ۷۸۸ میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به تعداد ۷۱۸ فقره به مبلغ ۶۶۹ میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به تعداد ۳۴۵۱ فقره به مبلغ ۲۶۲ میلیارد تومان و پرداخت ۱۷۸۲ فقره وام سرمایه در گردش طرح مردمی سازی یارانه ها به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.

محمدحسن ابوترابی، مدیر بورس منطقه‌ای یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 9 هزار سهامدار جدید وارد بورس یزد شدند، گفت: هم اکنون ۳۵ ایستگاه معاملاتی در استان یزد داریم و کارگزاران به منظور دسترسی بهتر مردم، در گستره جغرافیایی گسترده‌تری فعالیت می‌کنند.

وی یکی از اهداف دولت سیزدهم را فعال کردن و پررنگ کردن بورس کالا دانست و افزود: عدم اعتماد و ترس مردم از سرمایه‌گذاری در بورس به دلیل بی‌اعتمادی است که دولت قبل در مردم ایجاد کرده است.

انتهای پیام
captcha