بهترین زمان و شرایط راهپیمایی اربعین + فیلم
کد خبر: 4082145
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
سلامت در زیارت/ 2

بهترین زمان و شرایط راهپیمایی اربعین + فیلم

پیاده‌روی در ساعات اول صبح و شب‌، پرهیز از خوردن غذاهایی که با مزاج شما سازگار نیست و استفاده از آبلیمو و تخم شربتی در آب مصرفی از بهترین راه‌هایی است که در حفظ سلامتی در پیاده‌روی اربعین مؤثر است.

با بهترین زمان و شرایط راه‌پیمایی اربعین آشنا شوید+ فیلم

مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهند شد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

خبرگزاری ایکنا، برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید درباره مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه دوم از این مجموعه، با بهترین زمان و شرایط راهپیمایی اربعین آشنا می‌شوید.

می‌خواهیم چند توصیه به شما داشته باشیم که در پیاده‌روی اربعین حتماً آنها را به کار ببرید. اول از همه اینکه در هوای گرم نباید راه‌پیمایی کنید؛ بنابراین یا شب‌ها که هوا خنک است و یا صبح‌های خیلی زود حرکت کنید و تحت هیچ شرایطی از ساعت 11 تا 15 راهپیمایی نکنید.

در هنگام راهپیمایی نباید گرسنه باشید و نه اینکه پرخوری کرده باشید. در راه کلی غذا هست که مردم عراق با خوشحالی تقدیم می‌کنند اما بسیاری از این غذاها با طبع ایرانی‌ها هم‌خوانی ندارد. غذاهای مردم عراق معمولاً چرب، خوش‌نمک و پرادویه است. پس اگر به این مواد غذایی حساسیت دارید (یا موجب ناراحتی معده شما می‌شود) لطفاً از این مواد غذایی استفاده نکنید.

افراد مبتلا به دیابت چای عراقی نخورند

مسئله مهم دیگر چای عراقی است. البته اکنون در کنار چای عراقی چای ایرانی نیز وجود دارد. چای‌های عراقی فوق‌العاده غلیظ و فوق‌العاده شیرین هستند و افراد مبتلا به دیابت به هیچ وجه نباید از چای عراقی بخورند.

مسئله مهم دیگر مصرف به اندازه و متناسب آب است. توصیه دیگر ما این است که در آب مصرفی خودتان چند قطره آبلیمو و مقداری تخم شربتی بریزید. البته توجه داشته باشید که میزان تخم شربتی در روز نباید بیشتر از یک تا دو قاشق مرباخوری باشد.

انتهای پیام
captcha