سهم بالای مشارکت مردمی در سرمایه‌گذاری مراسم اربعین
کد خبر: 4082276
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

سهم بالای مشارکت مردمی در سرمایه‌گذاری مراسم اربعین

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه شرکت در مراسم ابعین مصونیت به همراه دارد، اظهار کرد: اگر قصد داریم سرمایه‌گذاری بلندمدت در اربعین داشته باشیم باید مشارکت مردم را جدی‌تر بگیریم.

محمدرضا جعفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جعفری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 9 شهریور، در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی جاماندگان اربعین استان که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: اربعین دارای موضوعیت فردی، اجتماعی و گسترده‌ای است و می‌تواند بهترین فرصت برای کاهش آسیب‌ها و انحرافات فکری، عملی و اخلاقی باشد.

وی ادامه داد: اگر افراد به دنبال مصونیت بخشیدن به خود و اطرافیان هستند در مراسم اربعین به هر نحوی که شده شرکت کنند؛ چراکه این مراسم مشابهی ندارد و در این آیین می‌توان مصونیت افراد و اجتماع را ضامن شد. همه ما به دنبال هویت‌بخشی دینی و اعتقادی هستیم و برای تحقق این مهم باید بیش از پیش به مسأله اربعین توجه کنیم.

جعفری اضافه کرد: مسأله ظهور نیز به مراسم اربعین گره خورده است و شاید فهم این موضوع برای عموم مردم کمی زود باشد، اما حقیقتی است که وجود دارد. از سوی دیگر بُعد انبوهی اربعین و حضور چندین میلیون نفر در عراق به برکت انقلاب اسلامی تحقق یافت و شکل گرفت و این اثربخشی علاوه بر حاکمیت اسلامی حضور مردم همیشه در صحنه و 300 هزار شهیدست.

جعفری ادامه  داد: به فرصت اربعین به چشم یک فرصت معمولی نگاه نشود و لازم است از این فرصت بهره بیشتر و عمیق‌تری ببریم. پیاده‌روی اربعین در استان و شهرستان‌ها باید مردمی باشد و هریک از آنان به سهم خود نقشی ایفا کنند. مردم اراک هرسال از شهر به سمت امامزاده محمدعابد(ع) در مشهد میقان راهپیمایی می‌کنند، بهترست تبلیغات اسلامی با مردم این روستا جلساتی بگذارد تا آنان نسبت به این امر بی‌توجه و بی‌تفاوت نباشند.

وی در تکمیل سخنان خود گفت: میزبانی برای روستاییان ساکن در این روستا موضوعیت پیدا کند تا در برگزاری این مراسم مهم مشارکت حداکثری داشته باشند. اگر قصد داریم سرمایه‌گذاری بلندمدت در اربعین داشته باشیم باید مشارکت مردم را جدی‌تر بگیریم. مردمی شدن و مردمی ماندن پیاه‌روی اربعین باید حفظ شود و این فرهنگ‌سازی باید ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در پایان به ایجاد جریان‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های اربعینی اشاره و اضافه کرد: طبق مستندات ارائه شده در جلسه قریب به یک سوم زائران کربلا از استان مرکزی عبور می‌کنند، حال باید دید بهره زائران از آشنایی با استان ما چه میزان است و چه اقداماتی می‌توان با استفاده از این ظرفیت انجام داد که افراد با شخصیت‌ها، مفاخر و شهدای استان بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha