راه‌اندازی پروژه افزایش جمعیت جامعه یهودیان در عربستان
کد خبر: 4082363
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

راه‌اندازی پروژه افزایش جمعیت جامعه یهودیان در عربستان

رسانه‌های عبری از پروژه عظیمی به رهبری خاخام اسرائیلی یعقوب هرتزوگ برای ایجاد مرکزی مذهبی در عربستان سعودی با هدف افزایش جمعیت یهودیان در عربستان خبر دادند.

به گزارش ایکنا، به نقل از سعودی لیکس، خبرگزاری عبری ینت اعلام کرد که خاخام هرتزوگ به دنبال پاسخگویی به نیازهای مذهبی یهودیانی است که به عربستان سعودی می‌آیند.

این خبرگزاری می‌افزاید: خاخام هرتزوگ برنامه کاری خود را بین ریاض و تل آویو تقسیم کرده و از یک سال پیش کار روی این پروژه را آغاز کرده است.

این خاخام صهیونیست می‌گوید: تمام خانواده من قصد دارند به همراه همسرم و هشت فرزندمان به عربستان نقل مکان کنند تا به همه نیازهای یهودیان پاسخ دهند و البته چراغی برای ملت‌ها باشند.

این در حالی است که نظرسنجی مؤسسه مطالعات واشنگتن نشان داد که بیش از 83 درصد از سعودی‌ها، عادی‌سازی و برقراری روابط با اسرائیل را رد می‌کنند و این بزرگ‌ترین نشانه شکست سیاست‌های ولیعهد سعودی در پیشبرد عادی‌سازی تدریجی با رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های اسرائیلی گام‌های عادی‌سازی با عربستان را هر چند کوچک ترویج و تبلیغ می‌کنند و در این زمینه، به توافقات جدیدی اشاره می‌کنند که اسرائیل ممکن است با میانجی‌گری آمریکا، با عربستان منعقد کند.

انتهای پیام
captcha