مقاومت فلسطین برای دفاع از اسرا آماده جنگیدن است
کد خبر: 4082494
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اسماعیل هنیه اعلام کرد:

مقاومت فلسطین برای دفاع از اسرا آماده جنگیدن است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی گفت: مقاومتی که در نبرد «شمشیر قدس» در دفاع از حریم مقدس شرکت کرد، آماده است تا در دفاع از اسرای فلسطینی هم بجنگد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول ترکیه درباره تحولات وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: موضوع زندانیان یک مسئله عالی ملی، و نه جناحی، تشکیلاتی و یا حزبی، است.

هنیه افزود: مردم فلسطین در هر کجا که هستند با اسرا تعامل و همبستگی دارند زیرا آرمان آن‌ها برای همه فلسطینی‌ها یکی است.

وی با بیان اینکه جنبش اسرا یکی از عناصر انسجام داخلی فلسطین بوده و هست، افزود: ما به عنوان فلسطینی در قبال اسیران خود و نبردهای آن‌ها و همه تصمیمات آن‌ها برای گرفتن حقوقشان متحد هستیم.

هنیه خاطرنشان کرد: موضوع زندانیان یکی از پیامدهای درگیری با اشغالگران و بیانگر وحشی‌گری و سادیسم آن‌ها است؛ زیرا از زمان اشغال تاکنون ده‌ها هزار نفر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند و این موضوعی است که ماهیت چهره زشت اشغالگران را آشکار می‌کند و در عین حال بیانگر عظمت مردم فلسطین، پایداری و توانایی آن‌ها در فداکاری است.

هنیه با بیان اینکه آزادی اسرا در گرو اتحاد مقاومت در برابر اشغالگران است، افزود: موضوع زندانیان در رأس اولویت‌ها و دغدغه‌های ما قرار دارد و آزادی زندانیان در تمام جلسات رهبری حماس یک موضوع ثابت است.

هنیه از همه ملت فلسطین و ملت عربی و اسلامی خواست در حمایت از اقدامات اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی موضع جدی، محکم و صریح اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: ما در مورد حرمت و انسانیت زندانیان خود سازش نمی‌کنیم و عملکرد اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با تردد زندانیان و ممانعت از برخورداری آنان از حقوق انسانی را نمی‌پذیریم.

هنیه از همه نهادهای بین‌المللی خواست تا در قبال مسئولیت‌های خود در رابطه با زندانیان مسئولیت‌پذیر باشند و تاکید کرد: آن‌ها باید مسئولیت انسانی، اخلاقی و ارزشی را بر عهده بگیرند تا به این فاجعه که زندانیان ما در زندان‌های اشغالی در معرض آن هستند پایان دهند.

بر اساس اعلام نهادهای مرتبط با امور زندانیان، تعداد کل اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ژوئیه 2022 به حدود چهار هزار و 550 زندانی از جمله 27 زندانی زن، 175 کودک و حدود 670 زندانی اداری بوده است.

انتهای پیام
captcha