گردهمایی سالانه مسلمانان آمریکای شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 4082694
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

گردهمایی سالانه مسلمانان آمریکای شمالی برگزار می‌شود

همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی (ISNA) با حضور فعالان و اندیشمندان مسلمان و اجرای برنامه‌های متنوع از امروز آغاز می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، همایش سالانه ایسنا (ISNA)، یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های مسلمانان آمریکای شمالی، با استقبال مخاطبان زیادی از سراسر آمریکای شمالی آغاز می‌شود. شعار همایش امسال «تاب آوری، امید و ایمان، ان مع العسر یسری» است.

این رویداد میزبان ده‌ها سخنران، دانش پژوهان و فعالان مشهور برای یک برنامه کامل از سخنرانی‌ها، بحث‌ها، مناظره‌ها و سرگرمی است.

میرخان، عضو هیئت مدیره ایسنا و رئیس کمیته راهبری کنوانسیون، در یک کنفرانس مطبوعاتی در شیکاگو گفت: این همایش دارای جلسات عمومی، جلسات اصلی، بحث و میزگرد، نمایشگاه سلامت، جلسات متخصصان جوان، حدود 200 سخنران مشهور، سخنرانی‌های الهام بخش، نمایشگاه هنری و... خواهد بود. 

سخنرانان این همایش عبارتند از سراج وهاج، لیشا پرایم، شیخ زید شاکر، سید حسین نصر، امام محمد مجید، یاسمین مجاهد و تعداد دیگری از فعالان و اندیشمندان مسلمان.

همراه با علمای برجسته، میکو پلد، خضر خان و بشرا آمیوالا، جوانترین سیاستمداران مسلمان فعال در ایالات متحده در این کنوانسیون شرکت خواهند کرد.

اشفق سید، دبیر کمیته راهبری این همایش گفت: همایش چهار روزه ایسنا، افراد مسلمان و علمای سایر ادیان، خانواده‌ها، مشاغل و سازمان‌های غیرانتفاعی را برای یک برنامه کامل شامل سخنرانی‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و سرگرمی‌ها گردهم می‌آورد.

ایسنا، بزرگترین سازمان مسلمانان در آمریکای شمالی است. این سازمان در سال ۱۹۶۳ کار خود را با هدف متحد ساختن مسلمانان آمریکا، ايجاد پلی بين جامعه مسلمانان و جامعه آمريكايی و فراهم کردن درک بهتر از دین اسلام برای این جامعه آغاز کرد.

همایش سالانه ایسنا به سال 1963 برمی‌گردد که اولین رویداد آن از سوی انجمن دانشجویان مسلمان ایالات متحده و کانادا برگزار شد.

پنجاه و نهمین همایش  سالانه ایسنا با حمایت شورای سازمان‌های اسلامی شیکاگوی بزرگ به مدت 4 روز متوالی از 2 تا 5 سپتامبر (12 تا 16 شهریور) برگزار می‌شود. همایش‌های دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کووید-19 به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha