موکب اوقاف مازندران در سامرا برپا می‌شود
کد خبر: 4082848
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

موکب اوقاف مازندران در سامرا برپا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برپایی موکب اوقاف استان در شهر مقدس سامرا، گفت: موکب اوقاف مازندران روزانه بین ۲ تا ۳ هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائرین اربعین توزیع خواهد کرد.

موکببه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همانند سال‌های گذشته در اربعین حسینی با برپایی موکب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه موکب اوقاف مازندران در اربعین برای پنجمین سال در شهر مقدس سامرا برپا خواهد شد، گفت: در سال نخست موکب اوقاف در شهر نعمانیه عراق برپا شد و سه سال بعد در شهر مقدس سامرا برپا شد و امسال با توجه به پشت سر گذاشتن کرونا بازهم شاهد برپایی موکب اوقاف در سامرا خواهیم بود.

حیدری با اشاره به این که مجموعه اوقاف مازندران از روز سه‌شنبه 15 شهریورماه عازم اربعین حسینی می‌شوند، تصریح کرد: موکب حضرت علی‌اصغر(ع) اوقاف مازندران از ۱۷شهریورماه در سامرا برپا و به زائرین امام حسین(ع) خدمات‌دهی می‌کند.

وی گفت: موکب اوقاف مازندران امسال در کنار موکب اوقاف استان لرستان برپا خواهد شد، با توجه به این که سامرا منطقه سنی‌نشین عراق است و برای تقویت وحدت بین شیعیان و اهل سنت مقرر شد اقلام مورد نیاز موکب اوقاف مازندران از سامرا تهیه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه موکب اوقاف مازندران علاوه بر بحث پذیرایی از زائرین اقداماتی برای اسکان زائرین نیز در دست انجام دارد، بیان کرد: حدود ۲۰ نفر از کارکنان اوقاف مازندران و خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در موکب حضرت علی‌اصغر (ع) در شهر سامرا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: موکب اوقاف مازندران روزانه بین 2 هزار تا 3 هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام بین زائرین اربعین توزیع خواهد کرد.

حیدری ادامه داد:  با توجه به این که زائرین میانه شب به سامرا می‌رسند، به جهت اتمام وعده غذایی شام با میان وعده‌هایی شامل کلوچه، شربت، چای و... از زائرین اربعین پذیرایی به‌عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: موکب اوقاف مازندران به صورت شبانه‌روزی سامرا فعال خواهد بود و آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران حضور در شهر مقدس سامرا و خدمت‌رسانی به زائران حرمین عسگریین را افتخاری بزرگ برای مجموعه اوقاف دانست و افزود: موکب اوقاف مازندران تا دو روز پس از اربعین به فعالیت خود در سامرا ادامه می‌دهد تا به زائران حسینی که پس از اجتماع بزرگ اربعین به زیارت حرمین عسگریین مشرف می شوند، خدمات‌دهی کند.

انتهای پیام
captcha