زمان برگزاری همایش ملی راهکار‌های ترویج قرآن اعلام شد
کد خبر: 4082883
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

زمان برگزاری همایش ملی راهکار‌های ترویج قرآن اعلام شد

همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی از سوی دارالقرآن الکریم اصفهان برگزار می‌شود.

همایش ملی شیوه‌ها و راهکار‌های ترویج قرآنبه گزارش ایکنا، اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی از سوی دارالقرآن الکریم اصفهان و دانشگاه معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

این همایش پنجشنبه، 17 شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، خطیب و کارشناس دینی همراه با ارائه مقالات همایش در سالن اهل ‌بیت(ع) مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) به نشانی خیابان نشاط، ابتدای فرشادی برگزار می‌شود. در این همایش 28 مقاله پذیرفته شدند.

در برگزاری این همایش، حوزه علمیه اصفهان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ متعالی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت حوزه علمیه استان تهران و ... همکاری دارند.

از اهداف برگزاری این همایش دستیابی به الگوهای علمی و عملی ترویج قرآن کریم در جامعه، شناخت نیازها و کمبودهای فرهنگی و تخصصی در اجرای شیوه‌های حضور و ترویج قرآن، شناخت ظرفیت‌ها و اقتضائات محیطی و و سازمان‌های تصمیم‌گیر و فرهنگ‌ساز، زمینه‌سازی برای طرح و خلق ایده‌های نو در عرصه‌های فکری، تقنینی و عملیاتی شیوه‌های حضور و ترویج قرآن، اشتراک‌گذاری و افزایش سطح دسترسی به دیدگاه‌های ناظر به روش‌های توسعه فرهنگ قرآن و تمرکز بر توسعه توان و مهارت‌افزایی کارشناسان، مربیان، تصمیم‌گیران، مدیران و فعالان امور قرآنی عنوان شده است.

همچنین از محورهای این همایش می‌توان به مبانی مطالعات نظری و مسئله ترویج قرآن کریم، روش‌شناسی ترویج فرهنگ قرآن کریم، نهادهای اجتماعی و ترویج قرآن کریم، ادبیات، سنت‌ها، فرهنگ عامه و ترویج قرآن کریم و آسیب‌شناسی منابع دانشی و عملیاتی ترویج قرآن کریم اشاره کرد.

یادآور می‌شود، دارالقرآن کریم اصفهان با همت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری در ۳۳ سال قبل تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۳۰ شعبه در شهر اصفهان و ۳۰ نمایندگی در شهرستان‌های استان و ۱۵ پیش‌دبستانی و ۸ مدرسه غیرانتفاعی و یک دانشگاه قرآن و عترت است.

انتهای پیام
captcha