توسعه بانکداری اسلامی؛ هدف تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت
کد خبر: 4082884
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

توسعه بانکداری اسلامی؛ هدف تأسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت این نهاد با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی در جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان در سال ۹۵ تأسیس شد.

رضا طوسی مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک روز بانکداری اسلامی اظهار کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت این نهاد با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی در جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان در سال ۹۵ تأسیس شد.

وی افزود: این صندوق در سرفصل‌های درمان، تحصیل، کارگشایی، اشتغال، مسکن، ازدواج و ودیعه مسکن، به نیازمندان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند و هم اکنون جایگاه ویژه ای در نظام بانکی کشور دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه تمامی تسهیلات این صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان به صورت کاملا قرض‌الحسنه و بدون دریافت هیچ گونه سودی است، بیان کرد: بقیه تسهیلات نیز با دریافت ۳ درصد کارمزد اولیه در یک مرحله به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: در ۵ ماهه نخست امسال از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت دو هزار و ۴۵۰ فقره و به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده است.

طوسی بیان کرد: یک‌هزار و 750 مورد از این تسهیلات در زمینه حمایت، ودیعه مسکن و درمان و ۳۲۷ مورد نیز در زمینه اشتغال و کسب و کار و ۱۳۹ مورد خدمات مسکن و ۵۰ مورد در زمینه تحصیلی و ۱۸۴ مورد نیز از طریق سپرده‌گذاری خیرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه خیرین می‌توانند با سپرده‌گذاری در این صندوق با حفظ اصل سرمایه خود به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان کمک کنند، یادآور شد: در صورت معرفی نیازمندان از طریق خیرین این صندوق از محل سپرده آنها و تا سقف صددرصد هم‌افزایی به افراد معرفی شده تسهیلات پرداخت می‌کند.

انتهای پیام
captcha