شناور شدن ساعت کاری ادارات و مدارس پایتخت
کد خبر: 4083261
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
استاندار تهران خبر داد:

شناور شدن ساعت کاری ادارات و مدارس پایتخت

استاندار تهران با اشاره به تصویب طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات در پایتخت، گفت: جزئیات طرح پس از بررسی‌های کامل اعلام می‌شود.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: محسن منصوری، استاندار تهران، عصر یکشنبه، 13 اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترافیک استان تهران، با اشاره به تشدید ترافیک از اول مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: با علم به این موضوع و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته مبنی بر افزایش بار ترافیک، طرح شناورسازی ساعت ادارات و بانک‌ها و مدارس اجتناب‌ناپذیر است.

وی درباره تمهیدات کاهش حجم ترافیک همزمان با برگزاری مراسم اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بیان کرد: دو پیشنهاد در این حوزه مطرح شده که پیشنهاد اول موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی است که فقط برای مهر ماه ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد.

استاندار تهران، پیشنهاد دیگر را شناورسازی ساعات کاری مجموعه‌های مختلف دانست و ادامه داد: تجربه این موضوع نیز در کشورهای مختلف دنیا امتحان شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در مورد مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود، اظهار کرد: هر دو مسئله نیاز به تأیید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولان تصمیم‌گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

منصوری با بیان اینکه همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف، جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار ادارات ارائه خواهد کرد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم، در عین حال اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.

وی در مورد نحوه اجرای این طرح نیز بیان کرد: جزئیات این طرح پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

منصوری عنوان کرد: موضوع کاملاً مشهود، این است که ساعت کاری ادارات، مدارس و بانک‌ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایان فعالیت، به صورت شناور اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha