گنجینه دفاع مقدس به دور از تحریفات به نسل جوان منتقل شود
کد خبر: 4083263
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴

گنجینه دفاع مقدس به دور از تحریفات به نسل جوان منتقل شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: گنجینه مهم دفاع مقدس باید به دور از تحریفات به نسل جوان منتقل شود تا این فرهنگ متعالی به فراموشی سپرده نشود.

تراب محمدی، معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، روز یکشنبه، 13 شهریورماه، در جلسه ستاد گرامیداشت چهل‌و‌دومین سالگرد هفته دفاع مقدس استان گفت: زوایای بسیاری از حماسه آفرینی و رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مغفول مانده است که باید همچنان این فرهنگ متعالی در بین نسل جوان و آیندگان تبیین و ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث مقاومت بیشتر ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی شده است، افزود: دفاع مقدس گنجینه بی‌بدیل در 4 دهه گذشته است که به عنوان چراغ راه انقلاب اسلامی عامل ارتقای روحیه جهاد و شهادت بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: گنجینه مهم دفاع مقدس باید به دور از تحریفات به نسل جوان منتقل شود تا این فرهنگ متعالی به فراموشی سپرده نشود.

وی گفت: در امان ماندن جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس ممکن است چراکه هر لحظه و هر زاویه از دفاع مقدس دارای درس و پیام است.

محمدی، با بیان اینکه باید در تأثیرگذاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تمرکز بیش‌تری شود، یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس، آشنا ساختن نسل جوان و کسانی است که در دوران پرافتخار دفاع مقدس حضور نداشتند و نمی‌دانند در آن دوران چه رخ داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) از دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه عظیم یاد کرده‌اند، یعنی دفاع مقدس نتایج بسیاری برای ما به ارمغان داشت از جمله اینکه باعث افزایش خودباوری، مقاومت و عزت نفس ما شد زیرا دشمن با راه انداختن آن به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی بود اما نه‌تنها این هدف محقق نشد، بلکه نیروهای این انقلاب روزبه‌روز رشد یافته و توانستند در مقابل زورگویان جهان بایستند.

وی تصریح کرد: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین نشود، ارزش‌های آن توسط دشمنان تحریف شده و به نوع دیگری برای جوانان بیان خواهد شد. روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در جوانان امروزی نیز وجود دارد و حضور پرتعداد جوانان در میان مدافعان حرم موید همین مطلب است اما این روحیه باید بیش از این بارورتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در امان ماندن جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس ممکن است چراکه هر لحظه و هر زاویه از دفاع مقدس دارای درس و پیام است.

وی با بیان اینکه باید در تأثیرگذاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تمرکز بیش‌تری شود، گفت: فرهنگ دفاع مقدس دارای ظرفیتی بیش از این‌ها برای جذب جوانان است و اگر تاکنون چنین نشده، نتیجه کم‌توجهی ما به کیفیت تاثیرگذاری برنامه‌هاست.

محمدی، بهره‌گیری از شیوه‌های نو، ادبیات و هنر را از جمله عوامل مؤثر در افزایش تاثیرگذاری برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: استکبار رسانه‌ای از طریق پمپاژهای خبری، هنری و سینمایی به دنبال ایجاد انحراف فکری در جوانان است.

وی با اشاره به شیوه‌های نوین استفاده‌شده در موزه‌ها و نمایشگاه‌ها برای جلب نظر مخاطبان گفت: باتوجه به تمایل عموم مردم به تماشای ویدئوها و گراف‌های کوتاه، باید تولید محتوا در این سبک مورد توجه بیش‌تر قرار بگیرد. همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان باید در برپایی باشکوه این نمایشگاه همکاری کنند و نباید کلیه امور برعهده یک نهاد یا سازمان قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha