اختتامیه اولین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در ساوه برگزار می‌شود
کد خبر: 4083309
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

اختتامیه اولین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در ساوه برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با اشاره به ارسال بیش از 900 اثر به دبیرخانه کنگره ملی «شعر عاشورایی» گفت: آیین اختتامیه این کنگره ملی امروز، 14 شهریور به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

کنگره ملی «شعر عاشورایی»

حسین محمودی‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اختتامیه اولین کنگر ملی «شعر عاشورایی» به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم عصر امروز، 14 شهریور، با حضور شاعران کشوری و مسئولان استانی در سالن سلمان ساوجی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی از ارسال بیش از 900 اثر عاشورایی در دو بخش ویژه با محوریت جهاد تبیین و بخش عمومی با محوریت قیام کربلا و عاشورا از سراسر نقاط کشور به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: پس از ارسال آثار و داوری 9 اثر برگزیده شدند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

محمودی‌فر تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران فداکارشان، توجه به نقش ادبیات در ترویج، توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی را از جمله اهداف کنگره اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha