لشگر امام حسین(ع) در تهران به راه می‌افتد
کد خبر: 4083341
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
فاطمیان‌پور خبر داد؛

لشگر امام حسین(ع) در تهران به راه می‌افتد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان لشگر حسین(ع) خبر داد و گفت: این مراسم روز 26 شهریورماه از ساعت 7 در میدان آئینی امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود.

لشگر امام حسین(ع) در تهران به راه می‌افتدبه گزارش خبرنگار ایکنا، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران امروز 14 شهریورماه، با حضور در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های پیاده‌روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در تهران پرداخت و گفت: برای آن دسته از افرادی که امکان حضور در کربلا را ندارند طبق سنتی که از 9 سال پیش توسط عده‌ای از دانشجویان رقم خورد، زمینه برای عزاداری حسینی در روز اربعین فراهم می‌شود.

وی از برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان لشگر حسین(ع) خبر داد و گفت: این مراسم روز 26 شهریورماه همزمان با اربعین حسینی از ساعت 7 در میدان آئینی امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه دارد. همچنین در طول مسیر، موکب‌ها و غرفه‌هایی برای پذیرایی از زائران برپاست و تا پایان زمان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه مراسم از ساعت 7 در میدان آیینی امام حسین(ع) با قرائت قرآن، زیارت اربعین و مداحی آغاز می‌شود، گفت: پذیرایی صبحانه از ساعت 6:30 در میدان امام حسین(ع) برقرار است.

وی ادامه داد: به منظور کاهش ازدحام در انتهای مسیر، در دو نقطه شهری میدان بسیج و حرم عبدالعظیم(ع)، جایگاه قرائت زیارت اربعین با عنوان «حریم حرم» برپاست و تا پیش از نماز مغرب به طور مستمر ادامه دارد.

فاطمیان‌پور از برپایی 22 موکب در 22 نقطه از مسیر پیاده‌روی که شامل 4 موکب پذیرایی است، خبر داد و گفت: یک غرفه کودک با برنامه‌های متنوع میزبان کودکان است. غرفه‌ استراحت بانوان و غرفه مادر و کودک نیز در این موکب‌ها آماده پذیرایی از زائران است.

پویش مجازی «نذر اربعین»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران به اجرای پویش‌های متعدد در این مراسم اشاره و اظهار کرد:‌ پویش مجازی «نذر اربعین» شامل دو بخش است. در بخش اول روز پنج‌شنبه 17 شهریور از ساعت 16:30 تا اذان مغرب بانوان داوطلب در میدان امام حسین(ع) برای ساخت دست‌سازه‌های نمدی گرد هم می‌آیند. این محصولات برای اهدا به کودکان در مسیر راهپیمایی روز اربعین آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد 40 هزار عروسک برای اهدا به کودکان در روز اربعین ساخته می‌شود، ادامه داد:‌ حضور در این مراسم برای بانوان 15 تا 35 سال بلامانع است.

فاطمیان‌پور بخش دوم این پویش را مربوط به دعوت از بانوان برای پخت نذری اربعین شامل لقمه، کیک و ... دانست و گفت:‌ این نذری‌ها در روز راهپیمایی در 14 نقطه با عنوان موکب‌های حضرت ام‌البنین(س) در بین زائران توزیع می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه نذر اربعین مراجعه کنند یا با سامانه تلفنی 1837 تماس بگیرند.

پویش «سلام یا مهدی»

فاطمیان‌پور از دیگر پویش‌های در نظر گرفته شده را پویش «سلام یا مهدی» معرفی و اعلام کرد: این پویش در موکب‌های مستقر در مسیر برگزار می‌شود و طی آن کودکان با ابزاری که در اختیارشان می‌گذارند با ساخت سربند و ... در این پویش شرکت می‌کنند. تعداد 10 هزار سربند نیز با شعار «أنا من حسین(ع)» و دو هزار پرچم در میدان امام حسین(ع) و همچنین مسیر پیاده‌روی توزیع می‌شود.

به گفته فاطمیان‌پور در هشت نقطه از مسیر راهپیمایی چایخانه رضوی جهت توزیع متبرکات رضوی برای پذیرایی از زائران برپاست. همچنین در مسیر راهپیمایی موکب‌هایی از کشور افغانستان، پاکستان و عراق حضور دارند.

وی به هماهنگی انجام شده با نهادهایی چون آموزش و پرورش، امور مساجد و ... اشاره کرد و افزود: اماکنی چون مدارس و مساجد برای استفاده زائران و استراحت با استفاده از امکانات رفاهی در مسیر باز است. هماهنگی‌ با اورژانس، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی نیز برای ارائه خدمات در فاصله‌های معین انجام شده است.

فاطمیان‌پور با اشاره به برپایی 600 موکب در این مسیر 14 کیلومتری، بیان کرد:‌ مراسم ویژه‌ای در انتهای مسیر و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در بازه‌های زمانی مختلف تا پیش از نماز مغرب به صورت مستمر برگزار می‌شود. همچنین در بین مسیر امکان برگشت و وسیله ایاب و ذهاب به مبدأ برای کسانی که قادر به پیمودن ادامه مسیر نیستند لحاظ شده است.

انتهای پیام
captcha