پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 4083938
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس خبر داد و گفت: مسیر اصلی این راهپیمایی در شهر بندرعباس از محل پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع این شهر خواهد بود.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 16 شهریور، در نشست هماهنگی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی استان، اظهار کرد: زمینه‌ها برای برگزاری مجالس عزاداری‌ها و سوگواری‌های اباعبدالله الحسین(ع) در درون و برون کشور فراهم شده و تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم پای کار آمده‌اند. لذا نیازمند انسجام و هماهنگی بیشتر است تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود.

وی افزود: طبق اخبار واصله مردم مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را در عراق آغاز کرده‌اند و هیئت‌های مذهبی نیز در قالب مواکب در حال خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند. لذا حرکت عظیمی شاهدیم و برنامه‌ریزی‌ها نیز متناسب با شرایط و اقتضائات صورت گرفته است اما برگزاری این نشست‌ها به دلیل انسجام و هماهنگی بیشتر در سطح استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در سطح استان مراسمی تحت عنوان «پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی» برگزار خواهد شد. این مراسم طی دو سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شد اما مردم به صورت خودجوش پیاده‌روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند که این مراسم امسال با عزم ملی صورت خواهد گرفت.

انصاری‌راد ادامه داد: این راهپیمایی در سراسر کشور اعم از مرکز، استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی بخش‌ها برگزار می‌شود و آثار و برکات خوبی به همراه داشته و خواهد داشت؛ از این رو از برخی جهات باید آمادگی‌های لازم اعم از مسائل امنیتی و سایر ملزومات را داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: مسیر اصلی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر بندرعباس از محل پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع این شهر خواهد بود و سپس ایراد سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، مراسم عزاداری و مداحی و در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود. البته ممکن است مسیرهای فرعی هم وجود داشته باشد که مردم از محلات مختلف شهر، خود را به مسجد جامع برسانند.

انتهای پیام
captcha