تقوا و اخلاص کلید پذیرش اعمال نزد خداست
کد خبر: 4084341
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

تقوا و اخلاص کلید پذیرش اعمال نزد خداست

امام جمعه قزوین گفت: حضرت علی (ع) فرمودند که اگر کسی ۲ ویژگی داشته باشد، اعمالش نزد خدا پذیرفته نمی‌شود، آن ۲ ویژگی تقوا و اخلاص است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی (ع) که خیرخواه همه مؤمنین هستند و هر جمله ایشان سرشار از خیرخواهی است، این جمله حکیمانه را فرمودند که اگر کسی ۲ ویژگی نداشته باشد، اعمالش نزد خدا پذیرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از آن نشانه‌ها این است که انسان باید تقوا داشته باشد تا عملش قبول شود، برای انجام یک عمل فرد باید بگوید من این عمل را به خاطر اینکه به تقوا نزدیک است انجام می‌دهم، برای مثال در این ایام بگوید من برای این به پیاده‌روی اربعین می‌روم که تعظیم شعائر الهی را به جا بیاورم. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: بنابراین هر کاری که انجام می‌دهیم باید بر اساس تقوا باشد و اگر تقوا نداشته نباشیم کار ما تبدیل به وبالی می‌شود که نمی‌توانیم از عهده آن بربیاییم؛ خداوند در آیه ۲۷ سوره مائده فرمود «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»، یعنی من فقط از اهل تقوا کارها را قبول می‌کنم.

 وی خاطرنشان کرد: دومین علامتی که باید کارهای ما داشته باشند تا در پیشگاه خداوند پذیرفته شوند اخلاص است، نیاییم کارمان را با شریک قرار دادن دیگران انجام دهیم، برای مثال منافقین در آغاز کارهایشان می گفتند به نام خدا و به نام خلق قهرمان، این یک نوع دوگانه پرستی بود، یعنی در ظاهر هم خدا و هم خلق را می‌پرستیدند، در حالی که این‌ها در اصل برای خلق هیچ احترامی قائل نبودند چرا که اگر احترام قائل بودند چند هزار انسان بی‌گناه، مؤمن و متدین که به عدالت و خدمت به مردم معروف بودند را ترور نمی‌کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بنابراین اگر اخلاص نباشد کار آدم به ناجوانمردی کشیده می‌شود، اگر اخلاص نباشد کار آدم به ریا و دروغ آلوده می‌شود و زیبایی و خلوص کار را می‌گیرد، اگر اخلاص نباشد آدم ظالم می‌شود و از عدالت محروم می‌ماند و حتی با عدالت می‌جنگد، اگر اخلاص نباشد آدم کم کم حلال و حرام برایش فرقی نمی‌کند، راست و دروغ برایش تفاوتی نمی‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم وجود اخلاص در کارها بلایی به سر انسان می‌آید که دیگر حرف نمی‌فهمد، یعنی دنیا عقل او را فاسد کرده، بنابراین تقوا و اخلاص اساس کار هستند، هر کاری از یک آدم باتقوا و مخلص صادر شود قیمت و ارزش دارد و در قیامت دست صاحبش را می‌گیرد. 

آمریکا روز‌به‌روز در حال افول

آیت الله عابدینی ضمن اشاره به سالروز حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا در یازده سپتامبر عنوان کرد: این یک نقشه، حیله و مکری بود که با طراحی سردمداران صهیونیستی استکباری آمریکا انجام شد تا بهانه‌ای به دست بیاورند و بر کشورهای اسلامی بتازند، مقصدشان هم ایران اسلامی بود و کشورهایی از قبیل ایران، عراق، افغانستان و کشورهای مختلف را مورد هجمه قرار دادند درصورتی که خداوند در آیه ۵۴ سوره آل عمران فرموده است «و مَکَروا و مَکَرَالله وَاللهُ خیرُالماکِرین».

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها از آن زمان تاکنون نفعی از این حرکتشان نبرده‌اند و هر روز به اضمحلال و افولشان نزدیک شده‌اند و امروز از آن سیطره‌ای که داشتند کاسته شده است، طبل توخالی که بودند اکنون دیگر حتی همان طبل توخالی هم نیستند، یعنی دیگر آن آوازه و اقتدار را هم ندارند و این مقاومت اسلامی که هر روز محکم‌تر پیش می‌رود نفس آمریکا و هم‌پیمانانش را خواهد برید و ان‌شاءالله اخراج آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان از منطقه به زودی به صورت کامل محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha