عملیات الحشد الشعبی و گزارش استاندار کربلا درباره حضور زائران + فیلم
کد خبر: 4084985
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
تازه‌های خبری از مراسم اربعین؛

عملیات الحشد الشعبی و گزارش استاندار کربلا درباره حضور زائران + فیلم

الحشد الشعبی از خنثی‌سازی توطئه تروریستی برای هدف قرار دادن بازدیدکنندگان و نیروهای امنیتی در جنوب سامرا در استان صلاح‌الدین خبر داد، از سویی استاندار کربلا با پیش‌بینی حضور 22 میلیون زائر از داخل و خارج عراق در مراسم اربعین امسال، از باز بودن تمام راه‌های منتهی به این استان خبر داد.

عملیات الحشد الشعبی علیه داعش

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از نیروهای تیپ 41 الحشد الشعبی یک توطئه تروریستی در جنوب شهر مقدس سامرا برای هدف قرار دادن زائران امام حسین(ع) و نیروهای امنیتی را خنثی کردند.

در ادامه آمده است: این اقدام در جریان عملیات خنثی‌سازی تلاش بقایای تروریست‌های داعش در منطقه تل الذهب به جنوب شهر مقدس سامرا در استان صلاح‌الدین رخ داد.

بر اساس این بیانیه، تروریست‌های داعش قصد داشتند با نفوذ به جنوب استان سامرا به زائران و نیروهای موجود حمله کنند، با این حال پس از شناسایی و رصد توطئه آنها خنثی شد.

همچنین به دلیل حفظ امنیت زائران، دسترسی به ضریح مطهر در بخش خواهران، به صورت موقت، امکان‌پذیر نیست.

استاندار کربلا: تمام راه‌های منتهی به کربلا باز است

نصیف الخطابی، استاندار کربلای معلا با اعلام اینکه تمام راه‌های منتهی به کربلا تا امروز باز است، پیش‌بینی کرد: تعداد زائران در شنبه هفته آینده به اوج خود و به تعداد 22 میلیون نفر برسد.

الخطابی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: طرح امنیتی و خدماتی زیارت اربعین حسینی در حالی آغاز شد که این استان پیش از آغاز این زیارت پذیرای میلیون‌ها زائر بود به گفته وی عبور و مرور زائران به شکل بسیار روان انجام می‌شود و تاکنون هیچ‌گونه اختلالی در راه‌های این استان گزارش نشده است.

کنفرانس خبری نصیف الخطابی،‌ استاندار کربلا

الخطابی با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری بین تمام دستگاه‌ها، نهادها و فرمانداری‌ها برای انجام هرچه بهتر این زیارت وجود دارد، اعلام کرد: تاکنون حدود 14 هزار هیئت و موکب حسینی وارد این استان شده و خدمات مختلفی را به زائران امام حسین(ع) ارائه می‌کنند.

در ویدئوی زیر آمد و شد زائران در مسیر بغداد به کربلا را مشاهده می‌کنید.

استاندار کربلا با بیان اینکه طی روزهای گذشته حدود 3 میلیون زائر خارجی وارد استان شده‌اند که احتمال می‌رود تعداد آنها تا زمان آغاز زیارت اربعین به بیش از 6 میلیون نفر برسد، گفت: همچنین انتظار می‌رود که تعداد کل زائران از داخل و خارج عراق در سال جاری به 22 میلیون نفر برسد.

استاندارد کربلا همچنین وعده داد: با هر فردی که به زائران امام حسین(ع) به هر شکلی بدرفتاری کند، برخورد خواهد شد.

موکب چینی‌ها در مسیر زیارت اربعین

 گفتنی است مسیرهای منتهی به کربلا شاهد برپایی مواکب گوناگون برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) است، یک شرکت چینی فعال در عراق نیز این روزها برای پذیرایی از زائران اقدام به برگزاری موکب کرده است.

انتهای پیام
captcha