برگزاری همایش شعر عاشورایی «آستان جانان» در چذابه
کد خبر: 4084987
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

برگزاری همایش شعر عاشورایی «آستان جانان» در چذابه

همایش شعر عاشورایی «آستان جانان» برای ششمین سال متوالی در مرز چذابه برگزار می‌شود.

همایش شعر آستان جانان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ششمین دوره همایش شعر «آستان جانان» با موضوع نهضت عظیم عاشورا در مرز چذابه برگزار می‎شود.

علی بهرامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در این باره گفت: واقعه عاشورا به عنوان مکتبی الهی می‌تواند الگوی همه انسان‌های آزاده باشد و رشادت‌ها و ایثار امام حسین(ع) و هفتاد و دونفر از یاران باوفای ایشان درس بزرگ و پر جاذبه‌ای است که می‌تواند انسان عصر حاضر را به سوی معنویت سوق دهد.

وی با بیان اینکه اگر شعر  و هنر در خدمت این نهضت قرار گیرد می‌تواند در انعکاس هنرمندانه، ماندگار و تأثیرگذار این نهضت الهی بیش از پیش کمک کند‏، گفت: همایش شعر «آستان جانان» با همین اهداف شش سال برگزار شده است.

بهرامی در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه گفت: در این همایش شاعران آیینی با گویش‌های مختلف از شوشتر و شهرهای اطراف از جمله گتوند، آخرین سروده‌های خود را با محوریت عاشورا و قیام خونین اباعبدالله الحسین(ع) می‌خوانند.

رئیس اداره ارشاد شوشتر اظهار کرد: این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد اربعین حسینی، معاونت فرهنگی اداره کل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، دفتر امام جمعه و بسیج هنرمندان شوشتر و شرکت کشت و صنعت کارون برگزار خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: همایش شعر «آستان جانان» فردا سه شنبه ۲۲ شهریور به میزبانی موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مرز چذابه برگزار می‌شود. شامگاه این روز بخش دوم این همایش در موکب خیمه خورشید شرکت کشت و صنعت کارون برگزار می‌شود و این دو موکب میزبان شاعران و دوستداران شعر، ادب و فرهنگ آیینی خواهند بود.

 

 
انتهای پیام
captcha