استقبال تگزاسی‌ها از «چهره‌های اسلام»
کد خبر: 4085008
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

استقبال تگزاسی‌ها از «چهره‌های اسلام»

نمایشگاهی هنری که به‌تازگی در شهر سن آنتونیوی تگزاس برگزار شده و به دنبال به چالش کشیدن تصویر نادرست از اسلام، در رسانه‌های غربی بوده، با استقبال مردم این شهر روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از fox26houston، نمایشگاه هنری جدید در سن آنتونیوی تگزاس به دنبال به چالش کشیدن مفاهیم اسلامی از دیدگاه رسانه‌های غربی است.

عکس‌های پرتره‌ای از چهره‌های مسلمانان که تنوع مسلمانان در تگزاس را به نمایش می‌گذارد، روز شنبه در سن آنتونیو در گالری  «داک اسپیس» به نمایش عمومی درآمد.

رامین سمندری هنرمن، برگزارکننده این نمایشگاه در یک مصاحبه گفت که این پروژه ابتدا در زمان تشدید اسلام‌هراسی آغاز شد.

وی توضیح داد: ایده این پروژه در سال 2016 و پس از انتخابات ریاست جمهوری و لفاظی‌های ضد مسلمانان و ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق شکل گرفت.

سمندری ابتدا سریال «مهاجرت» را ساخت و سپس پروژه چهره‌های اسلام را شروع کرد. او با عکاسی و مصاحبه با مسلمانان محلی، تنوع جمعیت مسلمان شهر را به نمایش گذاشت.

به عبارت دیگر، او قصد داشت زندگی مردم عادی تگزاس را به نمایش بگذارد که اتفاقاً مسلمان هستند. او توضیح داد: من می‌خواستم جامعه مسلمانان را با همه تنوعش نشان دهم و معنای مسلمان بودن را ابهام‌زدایی کنم.

به دلیل شرایط پیش‌بینی نشده مانند همه‌گیری جهانی کرونا مدت زیادی طول کشید تا نمایشگاه و عکس‌ها برای بازدید عموم در دسترس قرار گیرد .با این حال بیش از 50 عکس به نمایش درآمد که توجه ده‌ها تماشاگر را به خود جلب کرد، آنها می‌توانستند از سفر شخصی و تجربه هر فرد به عنوان یک مسلمان مطلع شوند.

سمندری گفت: پس از حدود 3 سال تأخیر به دلیل کرونا و کمبود بودجه، احساس آرامش می‌کنم که در نهایت می‌توانم این پروژه را به واقعیت تبدیل کنم. به طور کلی بازخوردها بسیار مثبت بوده که باعث خرسندی است.

این نمایشگاه عکس تا پایان ماه سپتامبر( 8 مهر) در گالری داک اسپیس برپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha