شهادت دو جوان فلسطینی در درگیری‌ با صهیونیست‌ها
کد خبر: 4085485
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

شهادت دو جوان فلسطینی در درگیری‌ با صهیونیست‌ها

دو جوان فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صفا، بامداد امروز (چهارشنبه) دو جوان فلسطینی در نزدیکی شهر جنین به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.

این دو فلسطینی در جریان درگیری با نیروهای اسرائیلی در دیوار فاصل بین شهرک «جان نیر» در نزدیکی ایست بازرسی «الجلمه» در نزدیکی جنین به شهادت رسیدند.

این دو جوان «احمد عابد» 23 ساله و «عبدالرحمن هانی عابد» 22 ساله از شهرستان کفردان نام دارند. رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند که این دو جوان مسلح به ایست بازرسی رسیدند و در تلاش بودند به منطقه نفوذ کنند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ساعت سه بامداد دو فلسطینی مسلح وارد منطقه شدند و سعی کردند به منطقه نفوذ کنند، اما نیروهای نظامی آنها را شناسایی کرده و قصد دستگیری آنها را داشتند، اما آنها تیراندازی کردند و با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند این دو مظنون از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به شدت مجروح شدند و خبر شهادت آنها مدتی بعد اعلام شد. رسانه‌های اسرائیلی به تلفات نظامیان اشغالگر اشاره‌ای نکردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس درباره این حادثه اعلام کرد جنین به مبارزه و مقاومت خود در برابر اشغالگران ادامه می‌دهد.

حازم قاسم سخنگوی حماس افزود: قهرمانان جنین تمام تهدیدات توخالی اشغالگران در شهرهای کرانه باختری را نادیده می‌گیرند و به تهدیدات این رژیم مبنی بر انجام حمله هوایی توجهی نمی‌کنند.

قاسم تاکید کرد: خون شهدای صبح امروز در جنین، باعث تشدید مبارزه با اشغالگری می‌شود و این خون پاک، بهای پیروزی و رهایی است.

وی تأکید کرد: این انقلاب در دفاع از مسجد مبارک الاقصی، در پاسخ به جنایات اشغالگران و در ادامه راه آزادسازی سرزمین، مردم و مقدسات، در تمامی شهرهای کرانه باختری تداوم خواهد داشت و تشدید می‌شود.

گفتنی است؛ کرانه باختری اشغالی در معرض حملات مستمر نیروهای اشغالگر و تهدید به انجام عملیات نظامی گسترده در نابلس و جنین قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون 94 فلسطینی توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی کشته و حدود 7000 نفر دیگر مجروح و نزدیک به 5000 نفر بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام
captcha