تقدیر حماس از اقدام رئیس‌جمهور شیلی در عدم دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل
کد خبر: 4085935
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

تقدیر حماس از اقدام رئیس‌جمهور شیلی در عدم دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل

جهاد طه، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد که این جنبش خودداری «گابریل بوریچ فونت»، رئیس‌جمهور شیلی از دریافت استوارنامه سفیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به کشتار کودکان فلسطینی باریکه غزه به دست نظامیان اسرائیلی را ارج می‌نهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی حماس شیلی و تمامی کشورها را به قطع روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت حمایت از آرمان عادلانه فلسطین فراخواند. 

گابریل بوریچ فونت دیروز پنجشنبه مراسم تسلیم استوارنامه توسط «گیل ارزیلی»، سفیر رژیم اشغالگر قدس در این کشور را لغوکرد.

این مراسم پس از آن لغو گردید که به رئیس‌جمهور شیلی خبر شهادت یک کودک فلسطینی 17 ساله به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست ابلاغ گردید. 

از سوی دیگر، خبرگزاری Ex-Ante گزارش داد که رئیس‌جمهور شیلی به خاطر تجاوزات دشمن صهیونیستی در کرانه باختری و به شهادت رساندن این کودک تصمیم به به لغو این مراسم گرفت. 

گابریل بوریچ فونت که به مواضع ضدصهیونیستی خود معروف است، پس از گزارش رسانه‌ها درباره شهادت یک نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، دریافت استوارنامه سفیر جدید این رژیم را رد کرد.

روزنامه عبری «هاآرتص»، صبح امروز گزارش داد که در حالی که سفیر جدید اسرائیل برای تسلیم استوارنامه خود وارد کاخ ریاست‌جمهوری شیلی شده بود، رئیس‌جمهور شیلی این مراسم دیپلماتیک را لغو کرد.

وزارت بهداشت فلسطین، روز گذشته، اعلام کرد که در پی ورود ناگهانی نیروهای رژیم صهیونیستی به روستای «کفردان» واقع در غرب شهرستان «جنین» نوجوان هفده‌ساله فلسطینی به نام «عدی صالح» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و سه تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام
captcha