برهم صالح: قیام امام حسین(ع) انقلاب آزادی و عدالت در مقابله با ظلم بود
کد خبر: 4086005
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

برهم صالح: قیام امام حسین(ع) انقلاب آزادی و عدالت در مقابله با ظلم بود

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد که قیام امام حسین (ع)، انقلاب آزادی و عدالت در رویارویی با ظلم و استبداد بوده و خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق شامگاه جمعه، 25 شهریورماه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت اربعین امام حسین (ع)، این مناسبت را صمیمانه به مردم عراق، امت اسلام و مقام عالی مرجعیت در نجف اشرف تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: قیام امام حسین (ع) انقلاب آزادی و عدالت در برابر استبداد و ظلم بوده و خواهد ماند تا امام(ع) و اهل بیت(ع) و یارانش درسی عمیق به ما بدهند که انعکاس آن در طول زمان‌های مختلف طنین‌انداز باشد و آن این که انقلاب اصلاح و تغییر در برابر ظلم و سرکشی اجتناب‌ناپذیر است، هر چقدر هم که قیمت ها بالا باشد.

برهم صالح گفت: ما باید از عطر این خاطره جاویدان الهام بگیریم و از معانی والا و شریف آن، مسیری را در اجرای اصلاحات واقعی به سوی دولتی قدرتمند و توانا که در خدمت مردم و حامی آن‌ها باشد، ترسیم کنیم. دولتی که منعکس‌کننده اراده آزاد و آرمان‌ ملت برای داشتن وطنی باشد که بتواند جایگاه تمدنی خود را در منطقه جهان به دست آورد.

رئیس‌جمهور عراق در پایان گفت: «من به میلیون‌ها نفری که به سمت کربلا پیاده می‌روند، درود می‌فرستم جایی که زیباترین ارز‌ش‌های والای انسانی در آن تجسم یافته است. همچنین، به داوطلبانی که از سراسر کشور به زائران حسینی خدمت می‌کنند، درود می‌فرستم که آن‌ها تجسمی زنده از فضایل سخاوت و مهمان‌نوازی اصیل عراقی هستند و من همچنین به نیروهای امنیتی قهرمانمان که مسئول حفاظت از این تجمع میلیونی را برعهده داشتند، درود می‌فرستم».

انتهای پیام
captcha