آیت الله مدرسی: مراسم اربعین نشانه وفاداری به ارزش‌های الهی است
کد خبر: 4086269
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

آیت الله مدرسی: مراسم اربعین نشانه وفاداری به ارزش‌های الهی است

آیت الله محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق در بیانیه‌ای به مناسبت برگزاری باشکوه مراسم اربعین، این مراسم را نشانه پایبندی امت اسلامی به ارزش‌های الهی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از الهدی آنلاین، دفتر مرجع تقلید حضرت آیت الله العظمی سیدمحمد تقی مدرسی به مناسبت پایان مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: به مؤمنان درود می‌فرستیم و این پیروزی بزرگ را به آنان تبریک می‌گوییم که از گوشه و کنار جهان به زیارت سیدالشهدا آمدند تا شهادت او را به زینب کبری سلام الله علیها تسلیت بگویند و از اسرایی که برای زیارت قبور شهدایشان به کربلا بازگشته بودند دلجویی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رویداد تاریخی منحصر به فرد در کل جهان حاکی از حقایق مختلفی است:

اولاً: بیانگر این است که مردم عراق، ملت‌های مسلمان و وفاداران به اهل بیت علیهم السلام تا چه اندازه به ارزش‌های مقدس خود اهمیت می‌دهند که باید در سیاست‌های دولت‌هایشان در مواجهه با چالش‌ها منعکس شود.  مردم عراق که در بخشش و کرامت و نظم الگو هستند قادرند که از دشواری‌های پیش رو راهی برای پیشرفت بیایند اگر مسئولان از ارزش‌های مقدس پیروی کنند.

ثانیاً: نهادهای رسمی در عراق نقش مهمی در تسهیل موفقیت این مراسم بزرگ ایفا کرده‌اند، به ویژه نهادهای امنیتی، خدماتی و بهداشتی از هر نوع و با هر نامی.

ثالثاً: امید است عطر این زیارت پر برکت در رفتار تک تک مردم مؤمن ما چه در زندگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنها جاری شود.

در پایان این بیانیه آمده است: ما به این مراسم و امثال آن خوشبین هستیم و امیدواریم که مردم ما و ملت‌های مسلمان وفادار به اهل بیت علیهم السلام از برکت و رحمت آن برخوردار گردند ـ‌ به آبروی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و نواده شهیدش که در برابر انحرافات پیش آمده در امت جدش از عدالت و دین و ارزش‌های الهی  دفاع کرد ـ آن حضرت که درود خدا بر او باد الگوی عالی مجاهدان و فعالان عرصه‌های مقابله با جعل و انحراف شد و نامش مشعلی نورانی نه تنها برای هر مرد و زن مسلمان بلکه برای هر فرد دارای وجدان تبدیل شد.

انتهای پیام
captcha