واکنش حماس به انتقال سفارت انگلیس و اقدامات علیه مسجدالاقصی
کد خبر: 4087303
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

واکنش حماس به انتقال سفارت انگلیس و اقدامات علیه مسجدالاقصی

حماس مسئولیت کامل اقدامات علیه مسجدالاقصی و کشاندن منطقه به جنگ دینی تمام‌عیار را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست و از سویی انتقال احتمالی سفارت انگلیس به قدس را گامی در راستای حمایت لندن از اشغالگران و دشمنی با مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، الزهار هدف از جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و قدس را محو کامل آثار دینی و اسلامی از آن و تغییر چهره اسلامی این مسجد و شهر مقدس توصیف کرد که با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و یهودی‌سازی قدس صورت می‌گیرد.

وی همچنین از فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی خواست تا برای دفاع از قدس خود را به مسجدالاقصی برسانند.

الزهار همچنین خواستار مداخله فوری اردن برای حفاظت از مسجدالاقصی و قدس شد و از تمام کشورهای عربی خواست تا برای مقابله با اشغالگران و وادار ساختن آن‌ها به توقف برنامه‌های نژادپرستانه خود، اقدامی فوری انجام دهند.

وی با تأکید بر تعهد مطلق حماس و ملت فلسطین به دفاع از حقوق و مقدسات خود با هر ابزار ممکن، نسبت به تداوم اقدامات صهیونیست‌ها علیه قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

وی همچنین اعتصاب همه‌جانبه مدارس بیت‌المقدس علیه تحمیل برنامه درسی رژیم صهیونیستی در مدارس عربی را ستود و خواستار تشدید تقابل و درگیری با اشغالگران در تمام زمینه‌ها شد.

حماس: اقدام انگلیس اشغالگری را مشروع نخواهد کرد

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به خبر احتمال انتقال سفارت انگلیس به قدس گفت: تصریح لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا مبنی بر قصد وی برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس، یک جانبداری آشکار نسبت به اشغالگران صهیونیست و همسویی با آن در دشمنی با مردم فلسطین است.

القانوع با تأکید بر اینکه این اقدام نمی‌تواند به اشغال حتی یک وجب از خاک ما مشروعیت بخشد، افزود: قدس سرزمینی اشغالی است و از آن ملت ما است؛ انتقال سفارت به آن تغییری در واقعیت‌ها ایجاد نمی‌کند و منجر به جعل تاریخ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انگلیس همیشه از اشغالگران صهیونیست حمایت کرده و هنوز هم حمایت می‌کند و این کشور بود که به آن‌ها وعده سرزمین ما را داد، خاطرنشان کرد: این اقدام تداوم دشمنی با مردم ما و ا تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس است.

انتهای پیام
captcha