سالکان الی‌الله با محبت امام حسین(ع) به خدا تقرب می‌جویند
کد خبر: 4088235
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

سالکان الی‌الله با محبت امام حسین(ع) به خدا تقرب می‌جویند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت اربعین حسینی و زیارت سیدالشهدا آن را گنجی گرانبها خواند که سالکان الی‌الله از راه محبت امام حسین(ع) به خداوند متعال نزدیک می‌شوند.

حسن وطن‌خواه، استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌السلام و المسلمین حسن وطن‌خواه، استاد حوزه علمیه قم، چهارم مهرماه در مراسم عزاداری آخر ماه صفر با عنوان «سه غم»، به میزبانی هیئت انصار ولایت دارالعباده در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد اظهار کرد: یکی از مکارم اخلاق که باعث می‌شود انسان بقیه فضائل را در قبضه خود بیاورد و نفس و قلب انسان از رذائل پاک شود، محبت و عشق خدا و اهل‌بیت(ع) است.

وی اخلاص را یکی از اثرات عشق به خدا و اهل‌بیت(ع) دانست که در درجه عالی که عبادات همه «حُباً لله» می‌شود نه صرفاً برای اجر آخرت، رقم می‌خورد گفت: وقتی محبت خدا و اهل‌ییت(ع) به قلب انسان وارد شد، محبت دنیا و هر آنچه مربوط به دنیا است، کمرنگ می‌شود و گاهی کلاً از بین می‌رود و این معنای زهد و بی‌رغبتی به دنیا خواهد بود.

وطن‌خواه ادامه داد: کسی که عاشق خدا شود، بندگان خدا را هم به عشق خدا دوست دارد بویژه حضرت محمد و آل محمد که در این زمینه پیامبر(ص) فرمودند: «أحِبّوا اللّه َ لِما يَغْدوكُم بهِ مِن نِعَمِهِ و أحِبّوني لِحُبِّ اللّهِ و أحِبّوا أهْلَ بَيْتي لِحُبّي؛ خدا را دوست بدارید... و مرا به خاطر معرفت خدا دوست دارید و اهل‌بیت مرا برای محبت پیامبر دوست بدارید.»

وی در بیان فضیلت دیگری که بر اثر عشق بی‌نهایت خدا به دست می‌آید، به خشنودی از مقدرات اشاره و تصریح کرد: اگر انسان عاشق خدا شود، در وقت گرفتاری هم محبت خدا را می‌بیند، مثل حضرت زینب(س). انسان عاشق، تمام الطاف خدا چه در نِعَم و چه در بلایا را می‌بیند.

وطن‌خواه با اشاره به آیه «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» و برکات ویژه‌ای که پیامبر آورد گفت: پیامبر اجر خود را مودت اهل‌بیت(ع) قرار داد. اگر محبت شدید خدا و اهل‌بیت در دل باشد، همه فضائل می‌آید و رذائل از بین می‌رود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به راهکارهایی برای کسب محبت خدا و اهل بیت گفت: علاوه بر اصلاح قلب، تحصیل فضائل و تزکیه نفس به وسیله محبت شدید خدا ضروری است و لذا توجه داشتن به نعمت‌ها باعث از بین رفتن رذائل می‌شود.

وی با بیان اینکه دائماً خدای متعال از هر طرف به ما عنایت می‌کند، یکی از نعمت‌ها را محبت سیدالشهدا(ع) خواند و با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین، عظمت این مهم را یادآور شد و افزود: اینقدر این گنج گرانبها است که سالکان الی ‌الله، از راه محبت امام حسین(ع) به خدا می‌رسند. اگر محبت سیدالشهدا(ع) به تمام شئون زندگی ما وارد شود، اختلافات و مشکلات از بین می‌رود.

وطن‌خواه با بیان حدیثی از وجود مبارک پیامبر(ص) به نتایج و آثاری که در دنیا برای محبت اهل‌بیت وجود دارد اشاره کرد و گفت: آثاری چون بی‌رغبتی به دنیا و حرص در انجام عمل صالح، ورع(دوری از گناه)، رغبت به عبادت، توبه قبل از مرگ، نشاط در قیام شب، یأس از آنچه در دست مردم است و... همچنین آثار آن در آخرت همچون لباس‌ها و تاج‌های بهشتی، ورود بدون حساب و کتاب در بهشت و... همه برای محبین اهل‌بیت(ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha