ایران مهم‌ترین عنصر قدرت محور مقاومت است
کد خبر: 4088997
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
دبیر کل حزب‌الله لبنان:

ایران مهم‌ترین عنصر قدرت محور مقاومت است

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز مهم‌ترین عنصر قدرت محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دوستداران ایران، اندوهی به خود راه ندهند زیرا حوادث به مراتب سخت‌تری نسبت به شرایط کنونی هم رخ داده است. 

به گزارش ایکنا، به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت علامه سیدمحمدعلی امین، عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به تمجید از شخصیت این عالم برجسته و عالیقدر پرداخت.

وی با بیان اینکه ما از طریق علما تاریخ واقعی کشور و امتمان را می‌شناسیم، گفت: هدف از مطالعه تاریخ، عبرت گرفتن و استفاده از آن برای آینده است. فهم تاریخ این کشور بدون تاریخ این علما ممکن نیست و باید در راستای حفظ آثار آن‌ها که بسیاری از آن‌ها در معرض نابودی و سوزاندن قرار گرفته است، حرکت کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آنچه مطلوب است اقدام جمعی و همکاری گسترده است لذا باید تلاش جمعی برای حفظ تاریخ علمایمان داشته باشیم.

نصرالله اعلام کرد: در دهه‌های 60 و 70 میلادی پدیده‌ای وجود داشت که عالم دینی فقط وظیفه دینی دارد و نباید وارد امور سیاسی و درگیری نظامی با دشمن صهیونیست شوند. این پدیده‌ای بود که امام موسی صدر از آن رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: اتهاماتی علیه گفتمان امام موسی صدر و شیوه او از این محافل علمایی و فرهنگی شد. این فقید(علامه) از ابتدا گزینه‌اش مبتنی بر آگاهی و بصیرت بود و به امام موسی صدر ملحق شد. علامه، نقش بنیادی در مرکز مطالعات اسلامی در صور یا شورای عالی اسلامی شیعیان که عضو هیئت شرعی منتخب آن تا زمان رحلتش بود، ایفا کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این عالم فقید به تربیت علمای جدید در مرکز مطالعات اسلامی اهتمام داشت که از جمله طلاب این مرکز سید شهیدان مقاومت سیدعباس الموسوی بود.

وی در ادامه بیان کرد: حوادث عصر این علامه عزیز شامل حوادث بزرگی از جمله اقدام رژیم غاصب و آواره کردن ملت فلسطین و جنگ ۱۹۶۷ و اشغال قدس و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و جنگ‌های اسرائیل علیه لبنان که آخرین آن جنگ ۳۳ روزه است، می‌شود.

نصرالله با بیان اینکه علامه فقید از ابتدا حامی گزینه مقاومت بود و به پیروزی آن می‌بالید، اظهار کرد: کرامت و عزت لبنانی‌ها را خود لبنانی‌ها برای خود به ارمغان آورده‌اند نه شورای امنیت و سازمان ملل و یا هر طرف دیگر. دنیا قانونی ندارد و قانون بین‌المللی وجود ندارد و بدتر از قانون جنگل است.

وی ضمن تأکید بر مقاومت و عدم تأثیرپذیری هجمه‌ها علیه آن، بیان کرد: فلسطینی‌ها امروز از مذاکرات و اسلو ناامید شده‌اند، مقاومت در کرانه باختری و غزه و همه مناطق حاکم است و گزینه‌ای در برابر فلسطینی‌ها غیر از مقاومت قرار ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما امروز به درک نعمت امنیت و مقاومت نیاز داریم. به نعمت مقاومت باید چنگ زد و تحت تأثير هیاهوهایی که جایگزینی ندارند و از اوهام سخن می‌گویند، قرار نگرفت.

وی ادامه داد: مدتی قبل سناتور جمهوری‌خواه با صراحت به حوادث سوریه و عراق اشاره کرد و از سرقت نفت و گاز و گندم برای اینکه مردم از سرما و گرسنگی بمیرند و اینکه نابود شوند، سخن گفت.

نصرالله افزود: درباره موضوع ترسیم مرز دریایی و میادین نفت و گاز، پس از ماه‌ها تلاش و جهاد و مبارزه سیاسی و میدانی و رسانه‌ای، مطلع شدیم که رؤسای سه‌گانه به شکل رسمی متن پیشنهادی برای حل این موضوع را دریافت کردند که این امر، گام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسئولان دولت تصمیم‌گیرنده هستند و منافع لبنان را در نظر می‌گیرند، ابراز کرد: طی روزهای آتی موضع دولتمردان درباره این پرونده مشخص خواهد شد که امیدوایم پایان خوبی داشته باشد. پرونده ترسیم مرزی اگر به نتیجه مطلوب برسد، نتیجه وحدت و همبستگی ملی است.

نصرالله گفت: برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور موضوع مهمی بود و نتایج رأی‌گیری تأکیدی است بر آنچه که ما گفتیم و ائتلاف سیاسی که اکثریت را داشته باشد، وجود ندارد.

وی در همین رابطه افزود: اداره کشور در سایه بحران شدید و تحولات جهانی با رئیس جمهوری که می‌خواهد بخش زیادی از ملت لبنان را به چالش بکشد، چگونه ممکن است؟ گروه‌های سیاسی باید رایزنی‌های خود را در آینده دنبال کنند تا به تفاهم برسند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: جلسه اخیر انتخاب رئیس جمهور نشان داد که باید از به چالش کشیدن دیگران فاصله گرفت و مشورت در اولویت قرار گیرد زیرا فرصت زیادی برای تشکیل دولت وجود ندارد.

وی با اشاره به واژگونی قایق مهاجران، اعلام کرد: ما به خانواده‌های قربانی غرق شده تسلیت می‌گوییم؛ باید ماهیت این قبیل جنایات مشخص شود. مهاجرت غیرقانونی در قایق‌های مرگ شبیه جنایت است.

نصرالله با بیان اینکه ما خواستار تحقیق قضایی و جدی در زمینه این قایق‌ها هستیم، گفت: نهادهای امنیتی باید جدیت بیشتری داشته باشند. از دولت سوریه و سوری‌هایی که در راستای نجات این افراد گام برداشتند هم تشکر می‌کنیم.

وی درباره تحولات جهانی هم گفت: آنچه در روسیه و اوکراین می‌گذرد، می‌تواند چهره دنیا را تغییر داده و بر کل جهان تأثیر بگذارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: آنچه که به داعش معروف بود، ساقط شده است، اما پروژه داعش همچنان پابرجاست.

وی در ادامه با اشاره به حملات تروریستی در افغانستان اعلام کرد: میزان نفوذ آمریکا در داعش زیاد بوده و بخش زیادی از عناصر این گروه به افغانستان منتقل شده است.

نصرالله افزود: تحرکاتی برای احیای داعش در سوریه و عراق جریان دارد. آمریکا که داعش را ساخته همچنان حامی آن است و شرایط امنی برای آن ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحولات اخیر در ایران گفت: ایران امروز اساس در محور مقاومت است و از روزهای اول پیروزی انقلاب هدف هجمه قرار داشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ایران قوی و مقتدر است و دولت‌های متوالی که در آمریکا روی کار آمده‌اند، می‌دانند که امکان جنگ علیه ایران را ندارند، اظهار کرد: هدف تحریم‌ها علیه ایران، تحریک مردم علیه نظام اسلامی بود کما اینکه در لبنان، مردم را علیه مقاومت تحریک کردند.

وی افزود: مردم عراق چگونه می‌توانند حضور شهید حاج قاسم سلیمانی و ایستادگی ایران در کنار عراق علیه داعش را فراموش کنند؟ چگونه مردم عراق می‌توانند به عربستان سعودی که 5 هزار نیروی انتحاری به عراق فرستاده اظهار دوستی و به جمهوری اسلامی ایران که از هیچ اقدامی برای آزادی عراق دریغ نکرده است، عداوت کنند؟

نصرالله بیان کرد: ایران طمعی ندارد در  حالی که کشورهای دیگر از جمله آمریکا به منابع و ثروت‌های نفتی عراق طمع دارند. جمهوری اسلامی و ملت و نظام آن از ملت‌های منطقه و ملت عراق چیزی نمی خواهند. تحریک دائم علیه ایران و ملت آن اقدامی شیطانی برای از هم گسستن امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه با حکمت رهبری و ملت مخلصی که دارد گزندی به آن وارد نمی‌شود، افزود: دوستداران جمهوری اسلامی اندوهی به خود راه ندهند زیرا حوادث به مراتب سخت‌تری نسبت به شرایط کنونی هم رخ داده است. 

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، قوی و شجاع‌تر از هر زمان دیگری است. حاکم حقیقی ایران حضرت مهدی (عج) است. کشورهای غربی و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای تحریک ملت‌ها علیه جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

وی افزود: اگر ایران نبود، فلسطین و قدس و لبنان کجا بودند؟ امروز مهمترین عنصر قدرت محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران است. اگر جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه علیه داعش نبود، دولت‌های این کشورها کجا بودند؟

نصرالله ادامه داد: آمریکایی که دم از حمایت اوکراین می‌زد، هنگامی که رئیس جمهور اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کرد، اعلام کرد که زمان مناسبی برای این کار نیست. آمریکا نمی‌خواهد نیروهای خودش با روسیه بجنگند، بلکه با اوکراینی‌ها و در ادامه با اروپایی‌ها به دنبال جنگ با روسیه است.

وی در پایان گفت: دوست و دشمن خود را بشناسید و اگر نمی‌خواهید با دشمن بجنگید حداقل به آن پناه نبرید زیرا جز خیانت از او نخواهید دید.

انتهای پیام
captcha