۳۴ سال میهمان خاک جنوب
کد خبر: 4089070
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
شهدای روحانی قزوین/ ۶

۳۴ سال میهمان خاک جنوب

شهید طلبه جمشید آقاجانی در ۱۵ اسفند سال ۶۲ در جریان عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر پاکش ۳۴ سال میهمان خاک‌های جنوب بود و سرانجام در سال ۱۳۹۶ تفحص و در زادگاهش نرجه از توابع استان قزوین به خاک سپرده شد.

شهید جمشید آقاجانی

قزوین مهد علم و ادب است و در طول تاریخ بزرگانی از این دیار برخاسته و برای اعتلای اسلام تلاش‌ها کرده‌اند که تاریخ گواه صادقی بر این موضوع است.

در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون بسیاری را در قالب مبلغ و نیروی رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار دیگر رزمندگان با نثار خون خود تداوم‌بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در متن زیر با زندگینامه شهید طلبه «جمشید آقاجانی» آشنا می‌شویم.

طلبه شهید جمشید آقاجانی، پنجم اردیبهشت ۱۳۳۸ در روستای نرجه از توابع شهر تاکستان در خانواده‌ای متدین و معتقد به ولایت علوی دیده به جهان گشود، پدرش عبدالله کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت. دوران کودکی او در دامان مادری مهربان و در کنار پدری زحمتکش گذشت و پس از سپری شدن این دوران و رسیدن به سن قانونی راهی مدرسه شد و تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند.

علاقه شخصی و میل باطنی او را به سمت‌و‌سوی چشمه زلال معرفت اهل‌بیت(ع)، حوزه علمیه کشاند و برای دستیابی به هدف و خواسته‌اش که همان خدمت به اسلام و قرآن و تبلیغ دین الهی و مذهب جعفری بود راهی حوزه علمیه قزوین شد بعد از پیروزی انقلاب به عضویت دفتر تبلیغات اسلامی قم در آمد و برای تبیین اهداف انقلاب، در میان مردم شروع به سخنرانی کرد و در همان اوایل پیروزی انقلاب ازدواج کرد که نتیجه‌اش، به دنیا آمدن دختری بود که باید پس از او بر زخم‌های دل مادرش مرهم می‌شد.

در همین زمان بود که دعوت امام خمینی(ره) به سوی میدان‌ حق علیه باطل را با گوش جان پذیرا شد و آن را لبیک گفت و به عنوان روحانی، در کسوت بسیجی به میدان‌‌های نبرد روانه شد تا حامی حق در برابر باطل باشد و قوت قلبی برای همرزمانش شود و همانند مقتدایش، حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع) در برابر ظلم و جور زمانه بایستد.

وی در عملیات والفجر۶ که با رمز یازهرا(س) در مناطق چذابه و جنوب دهلران انجام شد، شرکت کرد و بعد از اتمام پیروزمندانه این عملیات، بدون بازگشت به زادگاهش در عملیات خیبر شرکت کرد و با رمز یا رسول الله (ص) همراه سایر رزمندگان در جزایر مجنون و هورالهویزه به قلب نیروهای دشمن حمله‌ور شد و بعد از گذشت ۱۲ روز از آغاز عملیات در ۱۵ اسفند ۶۲ شربت شهادت را نوشید و پیکر پاکش ۳۴ سال میهمان خاک‌های جنوب بود و سرانجام در سال ۱۳۹۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه طلبه شهید «جمشید آقاجانی» به شرح زیر است:

«شهادت می‌دهم که خدا یکی و آن هم قادر است، شهادت می‌دهم که خداوند، ۱۲۴ هزار پیامبر را برای نجات مردم فرستاده است. شهادت می‌دهم که علی ولی خداست و فرزندانش نیز امامان من هستند. شهادت می‌دهم که این انقلاب، انقلابی اسلامی و زمینه‌ساز ظهور آقا امام زمان(عج) است.

خدایا به رهبر انقلاب اسلامی، امام امت، طول عمر عطا کن و وجودش را تا قیام حضرت مهدی(عج) و حتی در زمان او حفظ بفرما. خدایا هیچ امیدی در معصیت‌هایم ندارم جز بخشش تو و مهربانیت.

خدایا این جسم ناقابل که توفیق دادی در راهت بدهم را قبول فرما. خدایا سال‌ها امید رسیدن به تو را داشتم. خدایا تو را قسم به شهدای اسلام که همگی در راه هدف الهی قربانی شدند، من را نیز جزو آن‌ها قرار بده».

انتهای پیام
captcha