جزئيات جلسه غیرعلنی مجلس + صوت
کد خبر: 4089118
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

جزئيات جلسه غیرعلنی مجلس + صوت

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از حضور وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و معاون عملیات سپاه در مجلس برای ارائه توضیحات درباره حوادث اخیر کشور خبر داد.

محمدحسن آصفری

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با ایکنا، درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز ۱۰ مهر، مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه امروز با حضور وزیر محترم کشور، فرمانده نیروی انتظامی، معاونان وزیر کشور و معاون عملیات سپاه پاسداران برگزار شد.

وی بیان کرد: این مسئولان درباره حوادث اخیر در کشور صحبت کردند. به هر حال حوادث اخیر از سوی جریان اپوزیسیون و برانداز خارج از کشور رقم زده شد و فوت خانم مهسا امینی را بهانه قرار دادند تا بتوانند آشوب و اقداماتی را در کشور انجام دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما نیروی انتظامی و آحاد مردم و نیروهای بسیج به جد مانع بعضی از آشوب‌گرانی شدند که به انجام کارهای بسیار خشن مبادرت می‌ورزیدند. متأسفانه در اتفاقات اخیر صدها نفر از مأموران نیروی انتظامی و بسیج مجروح شده‌اند و تعدادی از اینها متأسفانه هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند. همچنین دو نفر از مأموران نیروی انتظامی و 11 نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیده‌اند.

آصفری تأکید کرد: این نشان می‌‌دهد که اینها مردم نیستند بلکه آشوبگرانی هستند که با مأموریت خارج از کشور دست به چنین اقدامات خشنی می‌زنند و قصد از بین بردن نیروهای امنیتی و نظامی کشور را دارند. قطعاً صف مردم از صف اینها جداست به هرحال مردم اعتراض دارند و اعتراض آنها از طریق مراجع مربوطه در حال پیگیری است و مطمئناً گزارش پزشکی قانونی اگر تخلفی را از جانب نیروی انتظامی اثبات کند، با آن برخورد خواهد شد، همانطورکه قبلاً هم با متخلفان برخورد شده است.

وی در پایان گفت: باید ابعاد کامل بررسی پرونده خانم مهسا امینی مشخص شود و اگر وجود تخلف محرز شود، نیروی انتظامی و به طور کلی نظام جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد و با آن برخورد خواهد کرد. ولی از سوی دیگر باید با آشوب‌گران و آسیب‌زنندگان به اموال عمومی برخورد جدی هم شود.

کد
انتهای پیام
captcha