امروز پرچم انقلاب به دست زنان کشور جلو می‌رود +‌ فیلم
کد خبر: 4089742
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
وزیر کشور در مراسم تشییع شهید گمنام:

امروز پرچم انقلاب به دست زنان کشور جلو می‌رود +‌ فیلم

وزیر کشور گفت: امروز پرچم انقلاب به دست زنان بزرگوار کشور جلو می‌رود و دشمن هم با همین موضوع درحال مبارزه است. دشمن با مبارزه با حجاب و عفاف در تلاش است تا ضعفی در اراده‌های مستحکم ملت ایجاد کند.

پرچم انقلاب امروز به دست زنان کشور جلو می‌رود +‌ فیلمبه گزارش خبرنگار ایکنا، آئین تشییع یک شهید گمنام، امروز ۱۲ مهرماه از میدان حسن‌آباد تهران تا سازمان ثبت احوال کشور برگزار و در محوطه این سازمان به خاک سپرده شد. 

احمد وحیدی، وزیر کشور ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری‌(ع) در این مراسم گفت: از امروز صاحب این محل شهیدی است که در این مکان می‌آرامد. شهید زنده است و ناظر اعمال ماست. شهدا خون تازه‌ای در رگ انسان‌ها و جوامع هستند و انقلاب ما زنده است چون شهید داریم. تا زمانی که انسان‌هایی هستند که برای حفظ این ارزش‌ها احترام قائل هستند این انقلاب پابرجاست.

وحیدی افزود: به شهید عزیزمان عرض می‌کنیم که راحت بخواب چون رزمندگان و ادامه‌دهندگان راه تو هستند. پیام شهدا امروز شنیدنی‌ترین پیام است. کسانی که با تمام وجود برای دفاع از کرامت انسانی ایستادند و می‌ایستند و خواهند ایستاد. چه قدر فرق است بین شهیدی که تمام وجود خود را برای دفاع از ارزش‌ها می‌دهد و انسان درمانده و سرگشته‌ای که به حرف‌های دشمنان این سرزمین گوش می‌دهد و به میدان مبارزه با ارزش‌ها می‌آید.

وی اظهار کرد: امروز پرچم انقلاب به دست زنان بزرگوار کشور جلو می‌رود و دشمن هم با همین موضوع درحال مبارزه است. دشمن با مبارزه با حجاب و عفاف در تلاش است تا ضعفی در اراده‌های مستحکم ملت ایجاد کند و انقلاب را به پایین بکشد؛ هیهات که چنین اتفاقی بیفتد. کسانی که از این ذهن آلوده خباثت‌آمیز طراحی شده دشمن پیروی می‌کنند، بسیار اندک هستند. ما امیدواریم که این افراد هدایت شوند. ما با همه وجود در برابر شهیدان، بانوان و مادرانی که این شهدا را پرورش دادند، سر تعظیم فرو می‌آوریم.

وزیر کشور با بیان اینکه شهدا به ما راه افق‌های بلند را نشان دادند، ادامه داد: شهدا به ما می‌آموختند کدام مسیر را برویم. خدا را شاکریم که ملت ما ملت شهیدپرور باقی مانده است؛ ملتی که در راه شهادت هیچ بیمی ندارد و با سرمشق گرفتن از شهدا و امام حسین‌(ع) همه دنیا را به شگفتی وا داشته است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر، بیان کرد: همه دنیا و کشورهای استکباری بسیج شدند و صف‌آرایی کردند و یک‌بار دیگر اراده این ملت را آزمودند و مثل همیشه سیلی محکمی خوردند. وقایعی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، ریشه‌های انقلاب را مستحکم‌تر کرد و بصیرت‌ها را ارتقاء داد. دشمنان می‌خواهند با تزریق بی‌حیایی و بی‌عفتی به مقابله با انقلاب بپردازند.

وحیدی تأکید کرد: امروز جنگ ما بر سر ارزش‌هایی است که بانوان ما آن را حفظ کردند لذا دشمنان به جنگ زنان با عفت و با حیا و انقلاب اسلامی آمده‌اند. شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند البته، منظور از آزادی نداشتن حجاب و حیا است. آن‌ها آزادی را در بدترین و حضیض‌ترین شکل آن تعریف می‌کنند. ما باید به بانوان عزیز کشور افتخار کنیم زیرا آنچه انقلاب اسلامی را جلو می‌برد، همین حیا و عفت بانوان عزیز ماست و شهیدان ما از دامان چنین مادرانی پرورش یافتند. خداوند ما را دائماً بر مدار حرکت شهدا قرار بدهد که تنها راه رستگاری و فلاح است زیرا انقلاب ما از خون شهدا قدرت گرفته و جلو رفته است.

هاشم کارگر، معاون وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: هیئت سازمان ثبت احوال کشور از امروز عصر افتتاح می‌شود از این به بعد سه‌شنبه‌ هر هفته برنامه خواهد داشت و از همه دعوت می‌کنیم تا در این هیئت حضور پیدا کنند.

یادآور می‌شود، مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام با حضور جمعی از آحاد مردم برگزار شد و این شهید گرانقدر برای همیشه در محوطه سازمان ثبت احوال کشور آرام گرفت.

انتهای پیام
captcha