دست‌های پنهانی پشت حوادث اخیر به مردم و جوانان معرفی شوند
کد خبر: 4089875
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

دست‌های پنهانی پشت حوادث اخیر به مردم و جوانان معرفی شوند

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دست‌های پنهانی که پشت این حوادث نقش آفرینی می‌کنند باید برای مردم و جوانان عزیز شناسایی و معرفی شوند، همانطور که ریاست محترم جمهور هم تأکید کردند مردم به دنبال اجرای عدالت هستند اما ایجاد اغتشاش را هرگز قبول ندارند و این مخل امنیت و آرامش پایدار کشور است.

عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور  اقلیتهای دینی و مذهبی

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا دكتر عبدالسلام كریمی؛ مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پی حوادث اخیر كشور بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر كرد؛
باسمه الحق

من در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام؛ جزو اقوام وفادار عمیق به انقلاب اسلامی و به جمهوری اسلامی اند. قوم گرد یکی از پیشرفته ترین اقوام ایرانی‌اند؛ علاقه‌مند به میهن‌شان، علاقه‌مند به اسلامشان، علاقه‌مند به نظام اسلامی شان. نقشه آنها (دشمنان) نخواهد گرفت ... در این حادثه ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت؛ حادثه‌ی تلخی بود، دل ما هم سوخت ... البته آنها ( دشمنان خوشحالند، برای اینکه یک بهانه‌ای به دست آوردند تا بتوانند حادثه آفرینی کنند... تحقیق بشود، یعنی کار را دنبال کنند و نتیجه معلوم بشود...
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

به اطلاع مردم شریف ایران اعم از همه اقوام، مذاهب و ادیان می‌رساند حادثه مرگ دختر جوان خانم مهسا امینی برای هر ایرانی تلخ و ناگوار بود که متعاقب آن تمامی مسئولان از رده‌های مختلف استانی و کشوری واکنش نشان دادند و با قاطعیت دستور پیگیری ویژه از سوی رییس‌جمهور محترم و نهادهای مرتبط داده شد اینجانب از همان روز اول ضمن صحبت با خانواده مرحومه امینی و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به صورت فشرده در ارتباط بوده و سیر قانونی این پرونده را تا حصول نتایج قانونی با جدیت پیگیری خواهم کرد چرا که ما در کشور به دنبال اجرا و تحقق همه جانبه عدالت اجتماعی هستیم و قطعاً اجازه داده نخواهد شد تا حق هیچ شهروندی تضییع شود.

این روزها کشور آبستن اتفاقاتی است که همه ما را متأثر کرده است از طرفی مطالبه قانونی و اعتراض بعضی از هموطنان که باید به نحو مقتضی به آن از طرق قانونی پاسخ داده شود و از طرف دیگر دست‌های پنهانی که پشت این حوادث نقش آفرینی می‌کنند باید برای مردم و جوانان عزیز شناسایی و معرفی شوند. همانطور که ریاست محترم جمهور هم تأکید کردند مردم به دنبال اجرای عدالت هستند اما ایجاد اغتشاش را هرگز قبول ندارند و این مخل امنیت و آرامش پایدار کشور است.

امنیت و آرامش کشور با ایثار و جانفشانی تک‌تک ایرانیان بوجود آمده و حاصل خون هزاران شهید است که امروز این امنیت از سوی عناصر مختلف تکفیری، گروهکی و سازمان‌های مختلف جاسوسی غرب و دستگاه عظیم رسانه‌ای آنها مورد هجمه قرار گرفته است تا در پشت مطالبات قانونی بخشی از مردم بتوانند رویاهای شوم خود را تعبیر کنند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر قضیه این دختر جوان هم نبود بهانه دیگری به وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند.

اینجانب ضمن تاکید بر راه حل گفتگو و تعامل بیش از پیش احزاب و گروه‌های سیاسی و فرهنگی در داخل کشور که راه برون رفت از بن بست‌های اجتماعی است و همچنین شناخت حق مطالبات مردمی، از همه اقشار؛ اقوام و گروه‌های مختلف انتظار می‌رود که آگاهانه و عمیق جریانات معاند و متخاصم کشور و نظام را در پشت این تحرکات به خصوص در حوادث سیستان و بلوچستان و کردستان کامل بشناسند و تبیین نمایند (جهاد تبیین) چرا که ماهیت و اهداف آنها سالهاست برای مردم روشن است و در این ایام وظیفه همگان داشتن بصیرت و بصیرت افزایی است.

انتهای پیام
captcha