اعتصام به قرآن مهم‌ترین عامل وحدت در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4090225
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
امام جمعه کیش:

اعتصام به قرآن مهم‌ترین عامل وحدت در جامعه اسلامی است

امام جمعه کیش اعتصام به قرآن و پیروی از پیامبر گرامی اسلام(ص) را از مهم‌ترین عوامل وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: استوار ماندن دین در جامعه نیازمند حضور نیروهای مسلح و مقتدر در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام بی نیاز امام جمعه کیش

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز، امام جمعه کیش، صبح امروز، 16 مهر، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در کیش با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: قرآن و پیامبر(ص) عوامل ایجاد وحدت بین مسلمانان هستند به طوری که اگر ما به قرآن اعتصام داشته و پیرو پیامبر(ص) باشیم، اتحاد در جامعه اسلامی وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد:  امام خمینی(ره) با تدبیر خود، اختلاف بین اهل سنت و تشیع در تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) را به عنوان ابتکاری بزرگ هفته وحدت قرار دادند تا مردم از آن به عنوان عاملی برای وحدت و یکپارچگی جشن استفاده کنند.

امام جمعه کیش همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: نیروهای مسلح در هر کشوری ضامن استقلال و امنیت آن بوده که ضرورت این نیروها در تمام کشورها ثابت و مورد تائید است. اگر نیروهای مسلح و مقتدر در جامعه اسلامی نباشد در آن دین استوار نمی‌ماند و اکنون اگر دشمنان جرئت حمله به ایران اسلامی را ندارند به علت قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح و انتظامی است.

شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم عنوان کرد: هدف از تشکیل فرماندهی انتظامی استقرار نظم و امنیت بوده و خدمت مأموران آن در این یگان عبادتی الهی بوده که در اسلام قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام
captcha