جامعه قرآنی در حوادث اخیر به طریق اولی تکلیفش را نسبت به قرآن ادا کند + فیلم
کد خبر: 4090359
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

جامعه قرآنی در حوادث اخیر به طریق اولی تکلیفش را نسبت به قرآن ادا کند + فیلم

استادان و پیشکسوتان قرآنی کشور در پی حوادث اخیر و هتک حرمت قرآن کریم ضمن محکوم کردن این حرکت، بر دفاع از قرآن کریم و حمایت از آن در حوادث اینچنینی به عنوان مهمترین و یکی از حساس‌ترین وظایف خود تاکید کردند.

به گزارش ایکنا، در پی اتفاقات ناگوار اخیر، به خصوص اهانت به کلام الله مجید و مقدسات دینی از سوی آشوبگران، برخی از چهره‌های قرآنی با انتشار فیلم کوتاهی، که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم تولید شده است، انزجار خود را اعلام کرده و این حرکات مذبوحانه را محکوم کردند.
 
 
در ادامه، متن سخنان چهره‌های قرآنی که در این فیلم مواضع خود را بیان کرده‌اند، آمده است.
 
محمد خواجوی، رئیس اسبق سازمان دارالقرآن الکریم: قرآن کریم، هدف از نزول خود را این می‌داند که انسان‌ها از جهل، ظلمت و تاریکی به روشنی و نور برسند. کسانی که چنین حرکاتی انجام می‌دهند مشخص است که با هدایت و نور رابطه‌ای ندارند و مخالف با این قضیه هستند و بنای آنها بر پیروی از گام‌های شیطان است.

بیشتر بخوانید:


 
عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین‌المللی: قرآن کریم عصاره تمام کتب آسمانی و مورد احترام ادیان و همه آزادگان جهان است و از نظر امت اسلام این کتاب منشور عدالت، قانون زندگی و معتبرترین قانون بالادستی کائنات است که ما با تمام هستی خود از آن دفاع خواهیم کرد.
 
اینکه به بهانه هر رویدادی، که مسلما باید طبق قانون عادلانه مورد رسیدگی واقع شود، برخی از افراد ناآگاه یا مقرض، قرآن ما را به آتش بکشند و دست به اغتشاش و هرج و مرج بکشند و با حمله به نیروهای پلیس و نیروهای مدافع امنیت کشور و آتش کشیدن اموال مردم مبادرت به آن نمایند که چادر از سر بانوان محجبه به زیر کشند مورد تایید هیچ انسان عاقل و منصفی نیست. اعتراض منطقی یک مقوله و اغتشاش مخرب مقوله‌ای دیگر است.
 
مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی: عده معدودی سوء استفاده کردند و فضای شهرها را ملتهب و نسبت به تخریب اموال عمومی و هتک حرمت قرآن کریم و اماکن مقدس اقدام کردند که این رفتار را ملت غیور ایران تحمل نمی‌کنند.
جامعه قرآنی در حوادث اخیر به طریق اولی تکلیفش را نسبت به قرآن ادا کند + فیلم
 
شهریار پرهیزکار، حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان: قرآن از مردم یک چیز را با جدیت درخواست کرده و آن تفکر است. چیزی که متاسفانه کم دیده می‌شود. مشکلی که در اینگونه فتنه‌ها دیده می‌شود آن است که معمولا فکر و تفکری به دنبال حرکاتی که برخی‌ها انجام می‌دهند، نیست. به هر حال ما گاهی از جامعه متفکر عقلانی دور می‌شویم.
 
محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن کریم: متاسفانه طی روز‌های گذشته شاهد بودیم برخی به خاطر اعتراض به مسائلی در کشور با بی‌حرمتی به قرآن کریم و با بی‌احترامی به ساحت مقدس قرآن کریم و آتش زدن آن به نوعی تلاش کردند اعتراض خودشان را نشان دهند.
اما آتش زدن قرآن و بی‌حرمتی به قرآن، بی‌حرمتی به همه ادیان الهی و مکتب انبیا الهی و استخفاف ساحت حضرت حق است. کسانی که به کلام خدا توهین می‌کنند، به خدا توهین کرده‌اند. قرآن کلام خداست و برتری قرآن نسبت به سایر کلام‌ها مانند فضیلت خدا بر بندگان اوست.
به کسانی که فکر می‌کنند با توهین به ساحت مقدس قرآن می‌توانند چراغ دین را خاموش کنند باید عرض کرد که خود خدا حافظ دینش است و می‌فرماید: «یَأْبَی اللهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ...»
 
قاسم رضیعی، پزشک و قاری ببین‌المللی قرآن کریم: خداوند نور قرآن را در دل ما زنده کرده است. همه اینها به ما این را نشان می‌دهد که عده‌ای در داستان حجاب به دنبال رسیدن به آرزوهای خودشان و سرنگونی نظام و به دست گرفتن نظام هستند. عده‌ای هستند که در این جریان موج سواری می‌کنند، خصوصا منافقین و رژیم اشغالگر قدس که دستانشان به خون هزاران بی‌گناه آلوده است و اینها نمی‌توانند برای مردم ما دلسوز باشند.
 
محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ کل قرآن کریم: در روزهای اخیر شاهد جریانات و اتفاقاتی به ویژه هتک حرمت قرآن کریم بودیم که نکات و عبرت‌هایی در این اتفاق است که خوب است به آنها توجه کنیم. اول اینکه خدای متعال می‌فرماید قرآن از بین رفتنی و نابود شدنی نیست «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» وعده محافظت از قرآن از جانب خدای متعال است که تا امروز صادق بوده و از این بعد هم صادق خواهد بود.
 
نکته بعدی این است که وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که کتاب انقلاب ما قرآن است یا فرمودند شما قرآنیان کارهای راهبردی و جدی را انجام می‌دهید، حقیقت هم همین است و دشمن وقتی که می‌خواهد اساس نظام ما را هدف قرار دهد به سراغ قرآن می‌آید و این نشان می‌دهد که در ادامه راه، کار و فعالیت ما چقدر مهم و حساس است.
همه آنچه که گفتیم و اینکه خداوند وعده بر حفظ و محافظت از آن داده است نافی وظایف ما نیست و اگر کسی باید از قرآن و حریم آن دفاع کند حتما همگی مسلمانان هستند، اما به طریق اولی این وظیفه جامعه قرآنی است که باید تکلیفش را نسبت به قرآن ادا کند.
 
یادآور می‌شود، در پی اتفاقات ناگوار اخیر، به خصوص اهانت به کلام الله مجید و مقدسات دینی توسط آشوبگران، ۱۶۴۷ نفر از چهره‌ها و فعالان قرآنی کشور طی نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه ضمن تشکر از تلاش مسئولان در خنثی نمودن فتنه و برقراری امنیت و تجلیل از مردم، جهت حضور هوشمندانه در صحنه و محکومیت هتک حرمت مقدسات دینی، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی و مدیریت فضای مجازی، لزوم بررسی عملکرد نهاد‌های متولی امر عفاف و حجاب، برخورد هوشمندانه و جدی با فتنه‌انگیزان و غارتگران امنیت و ایجاد سازوکار مناسب و ایمن برای اعتراضات مردمی و مطالبه‌گران حقیقی تأکید کردند.
 
انتهای پیام
captcha