تبیین صحیح شرایط جامعه وظیفه روحانیون اهل سنت و شیعه است
کد خبر: 4090753
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

تبیین صحیح شرایط جامعه وظیفه روحانیون اهل سنت و شیعه است

استاندار کردستان تحلیل صحیح شرایط و تبیین مسائل برای آحاد مردم را از وظایف خطیر روحانیون و ماموستایان برشمرد و گفت: اگر وظایف خود را در تبیین مسائل به درستی انجام ندهیم و سکوت پیشه کنیم دشمنان اهداف و نیات خود را القا خواهند کرد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، 18 مهرماه در نشست با جمعی از روحانیون و ماموستایان به مناسبت هفته وحدت ضمن تبریک میلاد پیامبر بزرگ اسلام(ص) اظهار کرد: وحدت میان اقوام و مذاهب از برکات انقلاب و نگاه مترقی امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب است که باید از آن محافظت و از ایجاد هر نوع تفرقه‌ای پرهیز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کردستان مظهر وحدت و برادری است، افزود: دشمنان با توسل به حربه‌های گوناگون درصدد آسیب وارد کردن به این یکپارچگی و وحدت هستند.

استاندار کردستان تحلیل درست شرایط و تبیین مسائل برای آحاد مردم را از وظایف خطیر روحانیون و ماموستایان در استان نام برد و بیان کرد: جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب به معنی سرپوش گذاشتن بر نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌ها نیست، بلکه به معنی تفکیک قائل شدن میان اصل انقلاب و مسائلی بوده که ممکن است به سبب ضعف‌های مدیریتی عارض شده باشد لذا اگر ما وظایف خود را در تبیین مسائل به درستی انجام ندهیم و سکوت پیشه کنیم دشمنان اهداف و نیات خود را القا خواهند کرد.

وی با بیان اينکه توسعه و رفاه در بستر امنیت شکل می‌گیرد و بدون وجود امنیت پایدار پیشرفتی برای استان قابل تصور نیست، گفت: امروز موتور محرکه توسعه کردستان به حرکت درآمده و نباید بگذاریم حواشی ایجاد شده توسط دشمنان ما را از هدف خود بازدارد و یا در این مسیر خللی ایجاد کند.

زارعی کوشا اظهار کرد: کردستان با شرایطی که برایش پیش آمده در جهت تبدیل شدن به یک استان مولد و صنعتی حرکت می‌کند و در این مدت نیز بیشترین تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاران بوده که موفقیت‌های قابل توجهی نیز حاصل شده است.

استاندار کردستان یکی از راه‌های رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم را به وجود اشتغال پایدار وابسته دانست و اظهار کرد: در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ تنها ۴۹۲ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده بود که تا پایان همان سال تعهد ۱۶ هزار اشتغال را کامل کرده و در سال‌جاری نیز ملزم به ایجاد ۳۳ هزار و ۵۰۰ شغل شده‌ایم.

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که تا پایان شش ماهه اول سال‌جاری ۷۰ درصد اشتغال تعهد شده استان انجام شده است لذا در این زمینه استان دوم کشور هستیم که این توفیقات ماحصل هم‌افزایی و وفاق موجود در استان است.

زارعی کوشا همچنین به صرف هزینه ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رساندن آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج اشاره کرد و گفت: پروژه بزرگ انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لوله‌گذاری آن به صورت کامل به اتمام رسیده است و تنها انجام برخی کارهای جزئی باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه مشغول برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه با حضور مقامات کشوری هستیم، افزود: هر کسی در استان به دنبال ایجاد تفرقه است باید بداند که در مسیر توسعه و اشتغال جوانان این استان سنگ‌اندازی می‌کند.

استاندار کردستان همچنین به وجود برخی ناآرامی‌ها در سطح استان طی چند روز گذشته نیز اشاره کرد و یادآور شد: موضوعی که باعث نگرانی می‌شود از دست رفتن فرصت‌ها برای توسعه استان است و لازم است، روحانیون و ماموستایان معزز نسبت به روشنگری برای آحاد جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha