ارتباط ضعیف هیئت امنا دلیل دوری نسل جوان از مساجد است
کد خبر: 4090811
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
فرمانده سپاه اهر:

ارتباط ضعیف هیئت امنا دلیل دوری نسل جوان از مساجد است

فرمانده سپاه اهر، با بیان اینکه اکنون مساجد در بحث تربیتی با مشکلاتی روبرو هستند که نبود امام جماعت ثابت و فعالیت هیئت امنای مسن از جمله آنهاست، گفت: ارتباط ضعیف هیئت امنا با جوانان باعث دوری نسل جدید از مساجد شده است.

سرهنگ سیفی، فرمانده سپاه اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ پاسدار حسن سیفی، فرمانده سپاه اهر، امروز، 18 مهرماه، در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: هدف اصلی مجمع عالی بسیج این شهرستان رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های شهرستان و ارائه راهکار و پیشنهاد برای مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… است که با برگزاری جلسات مختلف تاکنون برخی از مشکلات مرتفع و برخی مشکلات نیز در شرف حل شدن است.

وی افزود: در خصوص مسائل تربیتی جوانان چندین نهاد و مرکز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند که خانواده، مدرسه، دانشگاه، جامعه و در رأس آنها مساجد هستند.

سیفی نقش مساجد را در طول تاریج مهم و سازنده بیان کرد و گفت: کارکرد و نقش مساجد در طول تاریخ متفاوت و حائز اهمیت بوده و در برخی موارد مسجد محل آموزش نظامی، قضایی، آموزشی، تبلیغ و عبادت است.

فرمانده سپاه اهر، با بیان اینکه، متأسفانه در حال حاضر مشکلی که مساجد در بحث تربیتی دارند نبود امام جماعت ثابت و فعالیت هیئت امنای مسن است، تأکید کرد: ارتباط ضعیف هیئت امنا با جوانان باعث دوری نسل جدید از مساجد شده است.

وی با اشاره به اینکه خود جوانان می‌توانند مساجد و برنامه‌های فرهنگی آن را به خوبی اداره کنند گفت: سپاه و بسیج برای حضور مشتاقانه جوانان در مساجد طرحی را به‌نام «شجره طیبه صالحین» اجرا می‌کند که تاکنون عملکرد خوبی داشته و برای تقویت این موضوع جلسات مختلفی با امام جمعه و مسئولان زیربط این شهرستان انجام شد. تشکیل کارگروهی برای رسیدگی و پیگیری مشکلات و ارائه نتایج برای رفع این مشکلات و مسائل از جمله مصوبات این جلسات است.

انتهای پیام
captcha