عرضه رایگان زیرساخت‌های وب قرآنی ویژه پژوهشگران و محققان
کد خبر: 4090872
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
از سوی بزرگترین پایگاه اینترنتی جهان اسلام

عرضه رایگان زیرساخت‌های وب قرآنی ویژه پژوهشگران و محققان

زیرساخت وب قرآنی با هدف توانمند‌سازی افراد و سازمان‌های فرهنگی، قرآنی و دینی به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، پایگاه جامع قرآنی(quran.inoor.ir)، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های قرآنی و به عنوان بزرگترین پایگاه اینترنتی جهان اسلام شناخته می‌شود که از دستاورد‌های جدید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در وب به شمار می‌آید. 

این پایگاه قرآنی با توجه به اینکه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیش از ۳۰ سال در زمینه جمع‌آوری و دیجیتال‌سازی منابع علوم اسلامی، مشغول به فعالیت است و حجم عظیمی از اطلاعات را گردآوری و در بستر‌های متعددی اعم از نرم‌افزار، سایت و... عرضه کرده، اقدام به عرضه رایگان پیکره‌های قرآنی (زیرساخت وب معنایی برای قرآن کریم) ویژه پژوهشگران و محققان کرده است.

عرضه رایگان پیکره‌های قرآنی با هدف پژوهش و پردازش هوشمند و توانمند‌سازی افراد و سازمان‌های فرهنگی، قرآنی و دینی در اختیار درخواست‌کنندگان قرار گرفته است. همه اطلاعات و محتوا‌های مرکز نور مطابق قانون باید دارای مالکیت معنوی و اجازه صاحبان آثار جهت استفاده در محصولات باشد.

مجموعه اطلاعات قرآنی که در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار فعالان فرهنگی و تولیدکنندگان قرار  گرفته است و شامل شش ترجمه (ترجمه آیت الله مکارم شیرازی، حجج اسلام حسین انصاریان و محسن قرائتی، مرحوم مهدی الهی قمشه‌ای، مرحوم آیت الله مشکینی و حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی) است. همچنین تفسیر برگزیده نمونه، تفسیر نور و تفسیر مهر قرآن از دیگر محتوای ارائه شده است.

ترتیل قاریان مصری و متن قرآن کریم به صورت TXT از دیگر محتوای عرضه شده است. درخواست‌کنندگان می‌توانند جهت دریافت این مجموعه، با شماره تلفن ۲۵۳۲۱۲۰۳۳۵ه مربوط به اداره مالکیت معنوی و خدمات فرهنگی موسسه نور تماس برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha