لزوم مشارکت شهرداری و پلیس در ایجاد نظم در شهر
کد خبر: 4090947
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

لزوم مشارکت شهرداری و پلیس در ایجاد نظم در شهر

شهردار اهواز گفت: در شهرداری معتقد هستیم باید با نیروی انتظامی هم‌افزایی و مشارکت بیشتری در مورد فعالیت‌هایی که منتهی به ایجاد نظم در شهر می‌شود، وجود داشته باشد تا فضای آرام‌بخش بیشتری برای مردم ایجاد شود.

رضا امینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، رضا امینی، شهردار اهواز در جلسه تقدیر و تکریم نیروهای انتظامی که امروز ۱۸ مهرماه‌ در شورای شهر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، خوزستان بسیار سربلند و خوش‌نام و درخشان ظاهر شد، اظهار کرد: با وجود توطئه دشمنان برای بر هم زدن نظم و امنیت کشورمان، با درایت نیروی انتظامی و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این توطئه‌ها خنثی شده است.

وی افزود: امنیت و آرامش امروز مردم و این نظام مدیون نیروی انتظامی است که به همه نیروهای خوش‌نام این نهاد، خدا قوت عرض می‌کنیم. قطعا بخش زیادی از زحماتی که نیروی انتظامی متحمل می‌شوند، پنهان است.

شهردار اهواز عنوان کرد: در شهرداری معتقد هستیم باید با نیروی انتظامی هم‌افزایی و مشارکت بیشتری در مورد فعالیت‌هایی که منتهی به ایجاد نظم در شهر می‌شود، وجود داشته باشد تا فضای آرام‌بخش بیشتری برای مردم ایجاد شود.

امینی بیان کرد: شهرداری آمادگی دارد در همه بخش‌های قابل اشتراک با نیروی انتظامی و شهرداری، تفاهم داشته باشد و قطعا هم‌افزایی بیشتر موجب ارتقای کیفیت زندگی در اهواز خواهد شد.

همچنین سرهنگ حسین عیدی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خوزستان در این جلسه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند و درک این زحمات توسط اعضای شورای شهر اهواز جای تشکر دارد.

وی افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی "پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس" تعیین شده است، بنابراین اگر ارتباط و همگرایی در مورد مسائل اجتماعی، ناهنجاری‌ها و جرایم به درستی انجام شود و مردم و پلیس در کنار هم باشند، بسترهای وقوع جرم رفع می‌شوند تا افزایش بزهکاری، تکرار و تعدد جرم رخ ندهد.  

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به چگونگی مصونیت اجتماع در برابر جرم گفت: این موضوع میسر نمی‌شود مگر اینکه با همکاری شهرداران، مسائل و چالش‌های موجود که موجب ایجاد بستر جرم و وسوسه افراد می‌شود، رفع شوند.

وی بیان کرد: امیدواریم با مشارکت آگاهانه متقابل، شهری امن داشته باشیم و پایداری امنیت افرایش یابد و کاهش پرونده‌های کیفری و مسائل اجتماعی نیز سرعت بگیرد.

سیاوش محمودی، رئیس شورای شهر اهواز نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد شهدای فراجا اظهار کرد: از تلاش و مجاهدت‌های این دلاورمردان که در حوزه امنیت و نظم‌بخشی به کشور انجام می‌دهند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در اتفاقات اخیر به نیروی انتظامی و بسیج ظلم شد. دشمنان قسم خورده نظام از حادثه‌های کوچکی که در کشور ما رخ می‌دهد، سوءاستفاده می‌کنند و به دنبال بهانه‌جویی برای ایجاد اغتشاشات در کشور هستند این در حالی است که از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱ در آمریکا بالغ بر ۴ هزار زن توسط پلیس این کشور کشته شدند. امسال نیز تاکنون بالغ بر ۷۰۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: کشوری که مدعی حقوق بشر است، برای یک حادثه در کشور ما که در آن تقصیری متوجه نیروی انتظامی ما نبود، این گونه بلوا و اغتشاش در کشورمان راه انداخت.

محمودی بیان کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی با تدبیر و اقتدار بدون استفاده از سلاح، اغتشاشات را جمع کرد و امنیت را به کشور برگرداند. 

سید ناصر مهداوی عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و قومی خوزستان نیروی انتظامی همیشه سعی بر معرفی درست هنجارها و داشتن شناخت کافی از این هنجار داشته است.

وی افزود: امنیت نسبی است و شامل موضوعات مختلفی می‌شود. همه می‌دانیم اگر در حوزه‌های مختلف مشکلی رخ دهد، نخستین سنگر دفاع از مشکلات نیروی انتظامی است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: سرریز مشکلات به سمت نیروی انتظامی است و این نهاد متحمل بار سنگینی است که به همه آن‌ها دست مریزاد می‌گوییم.

مهداوی با بیان اینکه همکاری با پلیس برای ارتقای امنیت، وظیفه همه است، عنوان کرد: هر چه تامین امنیت بیشتر شود، موجب پیشرفت در حوزه‌های مختلف می‌شود و شهرداری و شورای شهر آمادگی دارند در این راستا با نیروی انتظامی همکاری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha